La principal competència bàsica de caire metodòlogic és la d’aprendre a aprendre present tant a nivell de primària com a secundària. Els permetrà seguir aprenent de forma autònoma d’acord amb els propis objectius i necessitats així com guiarà les accions i el desenvolupament de totes les altres competències bàsiques que incloem tot seguit:
Competències bàsiques de l’àmbit social
|
|
Dimensió cultural i artística | |
Competència 8 | Analitzar les manifestacions culturals i relacionar-les amb els seus creadors i la seva època, per interpretar les diverses cosmovisions i la seva finalitat. |
Competència 9 | Valorar el patrimoni cultural com a herència rebuda del passat, per defensar-ne la conservació i afavorir que les generacions futures se l’apropiïn |
Competència 10 | Valorar les expressions culturals pròpies, per afavorir la construcció de la identitat personal dins d’un món global i divers. |
Competències bàsiques de l’àmbit digital
|
|
Dimensió instruments i aplicacions | |
Competència 3 | Utilitzar les aplicacions bàsiques d’edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment per a produccions de documents digitals. |
Dimensió de tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge | |
Competència 4 | Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adequada per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals. |
Dimensió comunicació interpersonal i col·laboració | |
Competència 7 | Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació. |
Competència 8 | Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu. |
Competències bàsiques de l’àmbit lingüístic
|
|
Dimensió comprensió lectora | |
Competència 2 | Aplicar estratègies de comprensió per obtenir informació, interpretar i valorar el contingut d’acord amb la tipologia i la complexitat del text i el propòsit de la lectura. |
Competència 3 | Utilitzar, per comprendre un text, l’estructura i el format de cada gènere textual i el component semàntic de les paraules i de les estructures morfosintàctiques més habituals |
Competències bàsiques de l’àmbit de cultura i valors
|
|
Dimensió sociocultural | |
Competència 7 | Comprendre i valorar el nostre món a partir de les arrels culturals que l’han configurat |
Més informació:
Competències bàsiques primària
Competències bàsiques secundària