Els centres que participen en la segona edició del projecte són:
- Escola Marià Fortuny (Reus)
- Escola L’Antina (Torredembarra)
- Col·legi Claret (Valls)
- Escola Antoni Roig (Torredembarra)
- Escola Campclar (Tarragona)
- Escola Saavedra (Tarragona)
- Institut d’Altafulla (Altafulla)
- Institut els Pallaresos (Els Pallaresos)
- Institut Tarragona (Tarragona)
- Institut Escola L’ Agulla (El Catllar)
- Institut Baix Camp (Reus)
- Institut Narcís Oller (Valls)
- Institut Antoni de Martí i Franquès (Tarragona)
- Institut La Mar de la Frau (Vilafortuny-Cambrils)
- Institut Roseta Mauri (Reus)
- Institut Antoni Ballester (Mont-Roig del Camp)
- Institut Serra de Miramar (Valls)
- Institut Comte de Rius (Tarragona)
- LES HISTÒRIES
- Es convoca un concurs d’històries curtes relacionades amb la ciutat de Tarragona amb la intenció de triar-ne les millors perquè serveixin de fil conductor en els itineraris per la ciutat de Tarragona del Projecte mEduTarraco. Bases del concurs
- El text de la història s’il.lustra en format còmic. Un total de 16 vinyetes que narren les aventures dels personatges. Per cada pregunta competencial o de l’enigma encertada obtindran una vinyeta del còmic.
- Reunit el Jurat, de 1r de concurs d’històries del Projecte mEduTarraco , han acordat declarar com a guanyadors els treballs següents:
MATERIALS I MAPES
Dins de la plataforma MHM hi haurà un escenari, amb estructura de jocs de pistes, per a cadascun dels tres nivells dels alumnes participants.Tutorial MHM
Els punts d’interès es distribuiran en tres escenaris repartits de la forma següent:
Escenari 1 | 5è i 6è de primària amb 24 punts, 6 jocs de pistes diferents |
Escenari 2
|
1r i 2n d’ESO amb 24 punts, 6 jocs de pistes diferents |
Escenari 3 | 3r i 4t de l’ESO i 1r batxillerat amb 32 punts, 8 jocs de pistes diferents |
Els materials que ha de portar cada grup són:
Mapa amb els punts d’interès corresponents al seu nivell educatiu. | |
Dispositiu mòbil ( a ser possible dos per grup) amb dades i les APPs descarregades. La conexió wifi pot funcionar malament |
Aquests són els tres models de mapes. Cadascun d’ells correspon a un dels tres nivells educatius que participen en el projecte.
El dijous,dia 26 d’abril de 2018, a les 18 hores, va tenir lloc l’acte de lliurament dels Premis mEduTarraco 2018, a la Sala d’Actes de l’Antiga Audiència de Tarragona, Plaça del Pallol, número 3 (Tarragona).
Relació de premiats
Premi | Primària | 1r i 2n ESO | 3r, 4t i BAT |
0. Premi a la millor història i il·lustració | |||
1. Selfie més divertit | |||
2. Collage més original | |||
3. Millor minut d’entrevista | |||
4. Vídeo amb els efectes més aconseguits |
Ens referim al dia D per identificar el dia que es fa l’activitat presencial a Tarragona. La data d’aquesta edició és el dimecres, 6 de març de 2019
- El professor assignarà un número de l’ 1 al 6 a cada grup, en el cas de primària i 1r i 2n de l’ESO i de l’1 al 8 per a 3r, 4t ESO i batxillerat. Cada número estarà relacionat amb el color d’un joc de pistes diferent de l’escenari corresponent al seu nivell.
- Cada grup disposarà de dos mapes en paper, i haurà de seguir l’itinerari del color que els haurà adjudicat el professor responsable.
- Els colors dels punts marcaran els itineraris que han de seguir els diferents grups d’un nivell educatiu. (hi ha 6 a primària i 1r i 2n d’ESO i 8 a 3r, 4t i BAT)
- Els alumnes decideixen l’ordre a seguir per arribar als 4 punts d’interès.
Horari
-
- A les 9:30 hores, accés al Palau Firal
- Distribució als seients assignats per a cada centre. Veure llegenda
- A les 9:40 hores, Parlaments, benvinguda i escenificació. Els alumnes de l’Institut Tarragona animen als alumnes a descobrir les històries.
- A les 10:10 hores Recollida de materials i esmorzars
- Tots els participants recullen l’esmorzar
- Un professor de cada centre lliura els drets d’imatge.
- Un o dos professors de cada centre recullen la caixa amb els materials i els distribueix:
- Xapes i bosses (una per a cada participant)
- Mapes (dos per grup)
- Full incidències dels punts (un per a cada grup)
- Telèfons de contacte (coordinació i incidències tècniques)
-
- A les 10:30 hores es donarà la sortida per començar el seu itinerari.
- A les 13:15 hores Rebuda dels alumnes a l’escenari
- A les 13:30 hores Fotografia professors i lliurament dels còmic
- A les 14:00 hores Acomiadament i foto final de tots els participants
IMPORTANT:
- Es prega màxima puntualitat tant en l’arribada com a l’acabar el joc de pistes i seguir l’horari previst.
- Totes les activitats de la Plataforma MHM es poden fer amb dispositius mòbils sense dades, si prèviament s’ha descarregat l’aplicació MHM
- La pujada a Instagram de les activitats multimèdia s’ha de fer al punt d’interès corresponent perquè quedi ben geolocalitzada.
- Feu servir els telèfons d’ajuda corresponents, que us entregarem en arribar, en el cas d’alguna incidència tècnica o general.
- Per participar en la convocatòria de premis a la millor activitat multimèdia, consulteu el web del projecte. Data límit: 16 de març
- No oblideu contestar les enquestes de satisfacció de l’activitat creades per a alumnat i professorat participants. Les trobareu al web a partir del dilluns dia 20 de març. Data límit: 30 de març.
Activitats a fer
-
- Els professors reparteixen els mapes als grups d’alumnes.
-
- Després de la benvinguda a les escoles/ instituts els alumnes obren l’aplicació MHM, trien l’equip que se’ls ha adjudicat i accedeixen al mapa, on només apareixeran els 4 punts corresponents al seu equip. Decideixen l’ordre a seguir per arribar a tots els punts d’interès.
- Després de llegir l’inici de la història, els alumnes es desplacen al primer punt d’interès.
A cada punt d’interès
- Desplaçament al punt. Quan arriben a una zona propera al punt triat, automàticament l’aplicació els dóna informació del punt i els diu les activitats que han de fer en aquest punt.
- Accés a la plataforma MHM.
- Tutorial MHM sobre el funcionament del joc de pistes MHM
- Lectura de la informació textual i gràfica del punt.
- Fer l’activitat multimèdia, una diferent a cada punt (imatge, àudio, video, collage) i compartir-la a l’Instagram. (hashtag #medutarraco).
- Localitzar l’element d’interès amb la pista gràfica i textual, amb ajuda de la brúixola i el mesurador de distàncies.
- Respondre les quatre preguntes competencials del punt d’interès. Per a cada encert, reben una vinyeta del còmic.
- A cada punt poden aconseguir 4 vinyetes, relatives a les preguntes competencials. Quan hagin recorregut els 4 punts, cada grup pot haver reunit 16 vinyetes, que li permetran tenir el còmic complet.
Aspectes logístics
- Es recorda que els participants del mateix grup sempre han d’anar junts.
- Es recomana que cada grup porti més d’un dispositiu mòbil amb dades (la connexió wifi pot funcionar malament) i bateries externes.
- S’obrirà una línia de telèfon perquè els professors puguin fer consultes o comunicar alguna incidència. també s’obrirà una línia de telèfon per incidències tècniques
- Alumnes del Departament de Pedagogia de la URV, identificables per… col·laboraran al llarg de tot el matí perquè l’activitat es desenvolupi correctament i faran clips àudiovisuals de l’activitat. No dubteu en preguntar-los qualsevol dubte que tingueu.
- Es prega que esteu pendents de les consignes que es donaran a l’inici i final de l’activitat pel servei de megafonia per agilitzar el moviment dels grups.
Activitat | Premi |
0. Inventa una història relacionada amb Tarragona i dibuixa dos dels seus personatges | 0. Premi a la millor història i il·lustració
|
1.Crea un selfie en el punt d’interès |
1. Selfie més divertit |
2. Crea un conjunt d’imatges de diversos elements del punt d’interès amb la tècnica de collage | 2. Collage més original |
3 Fes una petita entrevista a un testimoni relacionat amb el punt d’interès |
3. Millor minut d’entrevista
|
4. Crea un vídeo amb efectes amb el punt d’interès. |
4. Vídeo amb els efectes més aconseguits |