Edició 2018

 

Els centres que participen en la segona edició del projecte són:

  • LES HISTÒRIES
    • Es convoca un concurs d’històries curtes relacionades amb la ciutat de Tarragona amb la intenció de triar-ne les millors perquè serveixin de fil conductor en els itineraris per la ciutat de Tarragona del Projecte mEduTarraco. Bases del concurs
  • El text de la història s’il.lustra en format còmic. Un total de 16 vinyetes que narren les aventures dels personatges. Per cada pregunta competencial o de l’enigma encertada obtindran una vinyeta del còmic.

 

  • Reunit el Jurat, de 1r de concurs d’històries del Projecte mEduTarraco , han acordat declarar com a guanyadors els treballs següents:
  Nivell 5è i 6è de primària

Títol: L’aventura de la Mariona a Tarragona

Centre educatiu: Escola Antoni Roig de Torredembarra

Autores: Laura Segalà Huguet i Gemma Magriñà Guillén

Nivell 1r i 2n de l’ESO

Títol: El hacker

Centre educatiu: Institut Narcís Oller de Valls

Autors: Pau Fernández i Àlex Martínez

  Nivell 3r i 4t de l’ESO, i 1r batxillerat

Títol: Rebel·lió a la catedral

Centre educatiu: Roseta Mauri de Reus

Autors: Àlvaro Castillejo i Paula Vilà

MATERIALS I MAPES

Dins de la plataforma MHM hi haurà un escenari, amb estructura de jocs de pistes, per a cadascun dels tres nivells dels alumnes participants.Tutorial MHM

Els punts d’interès es distribuiran en tres escenaris repartits de la forma següent:

Escenari 1

5è i 6è de primària amb 24 punts, 6 jocs de pistes diferents
Escenari 2

 

1r i 2n d’ESO amb 24 punts, 6 jocs de pistes diferents
Escenari 3

3r i 4t de l’ESO i 1r batxillerat amb 32 punts, 8 jocs de pistes diferents

 

Els materials que ha de portar cada grup són:

Mapa amb els punts d’interès corresponents al seu nivell educatiu.
Dispositiu mòbil ( a ser possible dos per grup) amb dades i les APPs descarregades. La conexió wifi pot funcionar malament

 

Aquests són els tres models de mapes. Cadascun d’ells correspon a un dels tres nivells educatius que participen en el projecte.

 

 

El  dijous,dia 26 d’abril de 2018, a les 18 hores, va tenir  lloc l’acte de lliurament dels Premis mEduTarraco 2018, a la Sala d’Actes de l’Antiga Audiència de Tarragona, Plaça del Pallol, número 3 (Tarragona).

Relació de premiats

Premi Primària 1r i 2n ESO 3r, 4t i BAT
0. Premi a la millor història i il·lustració
 1. Selfie més divertit
2. Collage més original
3. Millor minut d’entrevista
4. Vídeo amb els efectes més aconseguits

Ens referim al dia D per identificar el dia que es fa l’activitat presencial a Tarragona. La data d’aquesta edició és el dimecres, 6 de març de 2019

  • El professor assignarà un número de l’ 1 al 6 a cada grup, en el cas de primària i 1r i 2n de l’ESO i de l’1 al 8 per a 3r, 4t ESO i batxillerat. Cada número estarà relacionat amb el color d’un joc de pistes diferent de l’escenari corresponent al seu nivell.
  • Cada grup disposarà de dos mapes en paper, i haurà de seguir l’itinerari del color que els haurà adjudicat el professor responsable.
  • Els colors dels punts marcaran els itineraris que han de seguir els diferents grups d’un nivell educatiu. (hi ha 6 a primària i 1r i 2n d’ESO i 8 a 3r, 4t i BAT)
  • Els alumnes decideixen l’ordre a seguir per arribar als 4 punts d’interès.

 

Horari

    • A les 9:30 hores, accés al Palau Firal  
    •  Distribució als seients assignats per a cada centre. Veure llegenda
    • A les 9:40 hores, Parlaments, benvinguda i escenificació. Els alumnes de l’Institut Tarragona animen als alumnes a descobrir les històries.
    • A les 10:10 hores Recollida de materials i esmorzars
      • Tots els participants recullen l’esmorzar
      • Un professor de cada centre lliura els drets d’imatge.
      • Un o dos professors de cada centre recullen la caixa amb els materials i els distribueix:
        • Xapes i bosses (una per a cada participant)
        • Mapes (dos per grup)
        • Full incidències dels punts (un per a cada grup)
        • Telèfons de contacte (coordinació i incidències tècniques)

       

    • A les 10:30 hores es donarà la sortida per començar el seu itinerari.
    • A les 13:15 hores Rebuda dels alumnes a l’escenari
    • A les 13:30 hores  Fotografia professors i lliurament dels còmic
    • A les 14:00 hores  Acomiadament i foto final de tots els participants

IMPORTANT:

  • Es prega màxima puntualitat tant en l’arribada com a l’acabar el joc de pistes i seguir l’horari previst.
  • Totes les activitats de la Plataforma MHM es poden fer amb dispositius mòbils sense dades, si prèviament s’ha descarregat l’aplicació MHM
  • La pujada a Instagram de les activitats multimèdia s’ha de fer al punt d’interès corresponent perquè quedi ben geolocalitzada.
  • Feu servir els telèfons d’ajuda corresponents, que us entregarem en arribar, en el cas d’alguna incidència tècnica o general.
  • Per participar en la convocatòria de premis a la millor activitat multimèdia, consulteu el web del projecte. Data límit: 16 de març
  • No oblideu contestar les enquestes de satisfacció de l’activitat creades per a alumnat i professorat participants. Les trobareu al web a partir del dilluns dia 20 de març. Data límit: 30 de març.

 

Activitats a fer

    • Els professors reparteixen els mapes als grups d’alumnes.
    • Després de la benvinguda a les escoles/ instituts els alumnes obren l’aplicació MHM, trien l’equip que se’ls ha adjudicat i accedeixen al mapa, on només apareixeran els 4 punts corresponents al seu equip. Decideixen l’ordre a seguir per arribar a tots els punts d’interès.
    • Després de llegir l’inici de la història, els alumnes es desplacen al primer punt d’interès.

 

 A cada punt d’interès

  • Desplaçament al punt. Quan arriben a una zona propera al punt triat, automàticament l’aplicació els dóna informació del punt i els diu les activitats que han de fer en aquest punt.
  • Accés a la plataforma MHM.
  • Tutorial MHM sobre el funcionament del joc de pistes MHM
  • Lectura de la informació textual i gràfica del punt.
  • Fer l’activitat multimèdia, una diferent a cada punt (imatge, àudio, video, collage) i compartir-la a l’Instagram. (hashtag #medutarraco).
  • Localitzar l’element d’interès amb la pista gràfica i textual, amb ajuda de la brúixola i el mesurador de distàncies.
  • Respondre les quatre preguntes competencials del punt d’interès. Per a cada encert, reben una vinyeta del còmic.
  • A cada punt poden aconseguir 4 vinyetes, relatives a les preguntes competencials. Quan hagin recorregut els 4 punts, cada grup pot haver reunit 16 vinyetes, que li permetran tenir el còmic complet.

 

Aspectes logístics

  • Es recorda que els participants del mateix grup sempre han d’anar junts.
  • Es recomana que cada grup porti més d’un dispositiu mòbil amb dades (la connexió wifi pot funcionar malament) i bateries externes.
  • S’obrirà una línia de telèfon perquè els professors puguin fer consultes o comunicar alguna incidència. també s’obrirà una línia de telèfon per incidències tècniques
  • Alumnes del Departament de Pedagogia de la URV, identificables per… col·laboraran al llarg de tot el matí perquè l’activitat es desenvolupi correctament i faran clips àudiovisuals de l’activitat. No dubteu en preguntar-los qualsevol dubte que tingueu.
  • Es prega que esteu pendents de les consignes que es donaran a l’inici i final de l’activitat pel servei de megafonia per agilitzar el moviment dels grups.

 

 

 

Activitat Premi
0. Inventa una història relacionada amb Tarragona i dibuixa dos dels seus personatges 0. Premi a la millor història i il·lustració

 

1.Crea un selfie en el  punt d’interès  

1. Selfie més divertit

2. Crea un conjunt d’imatges de diversos elements del punt d’interès amb la tècnica de collage 2. Collage més original 
3 Fes una petita entrevista a un testimoni relacionat amb el punt d’interès  

3. Millor minut d’entrevista

 

4. Crea un vídeo amb efectes amb el punt d’interès.  

 

4. Vídeo amb els efectes més aconseguits