Servei Comunitari

El projecte de georeferenciació mEduTarraco s’ha treballat per tal que pugui esdevenir un model transferible de Servei Comunitari.

El Servei Comunitari per a l’alumnat de secundària obligatòria, és una acció educativa, en el marc del currículum obligatori, que vol promoure que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

Per aquest motiu es posa a disposició dels centres la Guia Pràctica de Servei Comunitari mEduTarraco.

A  més a més, en aquesta guia trobareu propostes concretes per treballar mEduTarraco a l’aula. Activitats prèvies, durant i posteriors a la realització del Joc per Tarragona.

Aquesta Guia Didàctica proporciona:

1. Una sèrie d’accions pautades per a l’el·laboració de continguts georeferenciats pel propi alumnat que desenvolupen la competència digital: recerca, edició d’imatges i textos i digitalització dels processos que hi intervenen.
  2. Un Projecte col·laboratiu inclusiu i solidari al voltant de la ciutat de Tarragona i dels ODS per a 5è, 6è, ESO, Cicles Formatius i Batxillerat. La temàtica de l’edició de 2021 de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio serà La Salut Mental.
  3. Una proposta de Servei Comunitari dins de l’àmbit del Patrimoni Cultural. Els alumnes de 3r i 4t d’ESO prendran una opció de compromís vers la comunitat dedicant-hi temps i esforç per la millora de la societat i cultura catalana participant en el primer acte solidari de la Marató. Es promou un treball en xarxa amb diferents agents del territori: Fundació La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, museus, entitats de joventut, esport i lleure, institucions i entitats benèfiques i relacionades amb la temàtica de la Marató. El projecte mEduTarraco combina processos d’aprenentatge amb processos de servei a la comunitat. Estem davant una proposta que busca treballar les necessitats reals dels ciutadans des del respecte, la inclusió, l’autogestió, el pensament crític i els valors ciutadans. Els elements emblemàtics que ens ofereix la ciutat de Tarragona permeten que l’alumnat faci un servei que:

Pretén donar resposta a les necessitats socials i emergents i atendre les necessitats reals i sentides per la comunitat.
Persegueix la millora constant, elaborant propostes.
Es transfereix a la realitat en forma d’acció solidària.

Us facilitem la Guia Pràctica de Servei Comunitari mEduTarraco i us compartim el Model Transferible de Servei Comunitari.