Servei Comunitari 2022- SALUT MENTAL

El projecte de georeferenciació mEduTarraco s’ha treballat per tal que pugui esdevenir un model transferible de Servei Comunitari. Per aquest motiu es van elaborar una sèrie de materials perquè pogués oferir-se com un recurs més lligat a la temàtica de la Salut Mental que protagonitzava la passada edició de la Marató de TV3 .

Aquest curs 22-23 la temàtica té a veure amb la salut cardiovascular. Trobareu tota la informació a la web de la  Marató.💟

El Servei Comunitari per a l’alumnat de secundària obligatòria, és una acció educativa, en el marc del currículum obligatori, que vol promoure que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

Per aquest motiu es posa a disposició dels centres la Guia Pràctica de Servei Comunitari mEduTarraco.

A  més a més, en aquesta guia trobareu propostes concretes per treballar mEduTarraco a l’aula. Activitats prèvies, durant i posteriors a la realització del Joc per Tarragona.

Aquesta Guia Didàctica proporciona:

1. Una sèrie d’accions pautades per a l’el·laboració de continguts georeferenciats pel propi alumnat que desenvolupen la competència digital: recerca, edició d’imatges i textos i digitalització dels processos que hi intervenen.
  2. Un Projecte col·laboratiu inclusiu i solidari al voltant de la ciutat de Tarragona i dels ODS per a 5è, 6è, ESO, Cicles Formatius i Batxillerat. La temàtica de l’edició del curs 21-22 de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio al voltant de La Salut Mental.
  3. Una proposta de Servei Comunitari dins de l’àmbit del Patrimoni Cultural. Els alumnes de 3r i 4t d’ESO prendran una opció de compromís vers la comunitat dedicant-hi temps i esforç per la millora de la societat i cultura catalana participant en el primer acte solidari de la Marató. Es promou un treball en xarxa amb diferents agents del territori: Fundació La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, museus, entitats de joventut, esport i lleure, institucions i entitats benèfiques i relacionades amb la temàtica de la Marató. El projecte mEduTarraco combina processos d’aprenentatge amb processos de servei a la comunitat. Estem davant una proposta que busca treballar les necessitats reals dels ciutadans des del respecte, la inclusió, l’autogestió, el pensament crític i els valors ciutadans. Els elements emblemàtics que ens ofereix la ciutat de Tarragona permeten que l’alumnat faci un servei que:
  • Pretén donar resposta a les necessitats socials i emergents i atendre les necessitats reals i sentides per la comunitat.
  • Persegueix la millora constant, elaborant propostes.
  • Es transfereix a la realitat en forma d’acció solidària.

Us facilitem la Guia Pràctica de Servei Comunitari mEduTarraco22 i us compartim el Model Transferible de Servei Comunitari 2022.