Presentació

mEduTarraco24 és una experiència oberta a la comunitat educativa, famílies, alumnat, grups d’amics ,etc, poden participar en aquest joc de geolocalització que permet conèixer la ciutat de Tarragona. S’engega els propers mesos de febrer , març,i abril després de la bona acollida de les anteriors edicions especialment la del 2023 amb prop de 2000 alumes participant. El repte de la pandèmia es va convertir en una oportunitat de trobar altres maneres de desenvolupar el projecte mantenint el mateix objectiu, conèixer Tarragona de la mà de dispositius mòbils.Es va proposar que la data de realització no fos només un dia sinó durant un període permetent així una major autonomia als centres per poder decidir el dia/–es que organitzativament els convenia més perquè els diferents grups vinguessin a Tarragona .

Amb aquesta finalitat mEduTarraco, en la seva línia de visió inclusiva i treball cooperatiu per competències que el caracteritza, se suma també als  eixos del nou currículum afavorint una situació d’aprenentatge en què la competència digital i el pensament crític prenguin part per desenvolupar ciutadans del futur.

En aquest edició mEduTarraco es desenvoluparà seguint aquestes línies:

• El projecte es farà de forma asincrònica. S’obrirà un període dos mesos, des de l’1 de febrer fins al 30 d’abril de 2024, perquè els usuaris i usuàries triïn la data més convenient per fer l’activitat
  • Poden participar en el projecte totes les persones interessades a conèixer la ciutat. Els centres educatius poden seguir fent l’activitat amb grups d’alumnes. Se’ls convida a engrescar la comunitat educativa, famílies i ciutadania en general,  per dur a terme l’activitat.
  • La participació consistirà en visitar punts emblemàtics de la ciutat de Tarragona i contestar les preguntes que planteja l’aplicació MHM.
  • La puntuació obtinguda en funció de les respostes encertades, es visibilitzarà en un rànquing.

El Projecte mEduTarraco és una iniciativa d’un equip de 9 docents de diferents nivells educatius i està coorganitzat pels Serveis Territorials d’Educació a Tarragona, l’Ajuntament de Tarragona i icompta amb a col·laboració del programa mSchools, una iniciativa que impulsa la  Mobile World Capital Foundation i compta també amb el suport d’Itinerarium, Universitat Rovira i Virgili, i l’Autoritat Portuària de Tarragona.

Els centres educatius es poden inscriure via aquest FORMULARI.

Però mEduTarraco és molt més. És un projecte que es desenvolupa en 3 eixos: