Presentació

Projecte col·laboratiu, inclusiu,multicompetencial i interdisciplinar de georeferenciació i tecnologia mòbil adreçat a l’alumnat de cicle superior de primària, a secundària i a batxillerat, amb l’objectiu de que els alumnes de les comarques tarragonines coneguin la ciutat de Tarragona, aprenguin a moure’s i descobrir-la així com engrescar-los a trobar indrets pràcticament desconeguts de la ciutat.

El projecte és una iniciativa dels Serveis territorials de Tarragona, que es desenvolupa en el marc del Mobile History Map (MHM) del programa mSchools. El MHM es basa en la creació col·lectiva de continguts geolocalitzats mitjançant l’ús de tecnologia mòbil.

L’activitat, es presenta en forma de joc. Els alumnes participants, acompanyats dels seus professors, viatgen a la ciutat de Tarragona, on s’organitzaran en grups de fins a 5 membres, supervisats pels equips docents de cada centre.

Un cop allí, es desplacen per l’itinerari escollit M1, M2 o M3 que aplega els punts d’interès de la ciutat.

Els punts fan referència a monuments, espais industrials, culturals o de lleure de Tarragona i en arribar-hi hauran de dur a terme diferents accions i activitats didàctiques competencials “in situ” per aconseguir punts.

L’objectiu bàsic de l’m-EduTarraco és que els alumnes aprenguin a utilitzar els dispositius mòbils per orientar-se i localitzar qualsevol punt de la ciutat de Tarragona de manera totalment autònoma tot emprant diversos tipus d’habilitats i destreses. És l’excusa perfecta per conèixer la ciutat multidisciplinàriament, aprendre a aprendre i assolir un gran nombre de competències cooperativament, de forma lúdica.