Dia D

;

Ens referim al dia D per identificar el dia que es fa l’activitat presencial a Tarragona. La data d’aquesta edició és el dijous, 12 de març de 2020

• Cada grup ha de visitar el nombre màxim de punts d’interès.
  • Els alumnes faran unes activitats a cadascun dels punts orientades a conèixer els llocs emblemàtics de la ciutat.

Horari

• A partir de les 9:15 tots els participants podran accedir  l’interior del, Palau Firal i de Congressos de Tarragona, on se’ls donarà la benvinguda. Mireu la distribució dels seients . Llegenda seients Palau.
      • 9.30 h Presentació per part de l’speaker
      • 9:40 h Parlaments, benvinguda
      • 10:00 h Recollida de materials. Motxilles (una per a cada alumne en grups per cada  escola), full instruccions per alumne i un mapa de la ciutat de Tarragona per grup.
      • 10:15 h Sortida per iniciar el joc
      • 13:00 h Final del joc. Tots els grups es dirigiran al punt de sortida, Palau Firal i de Congressos de Tarragona.
      • 13:10 h Fotografia Final de tots els participants (D’esquena amb motxilles)
      • 13:15 h Lliurament de premis. Fotografia professorat
      • 13:45 h Parlament final
      • 14:00 h Acomiadament

IMPORTANT

• Es prega màxima puntualitat tant en l’arribada com a l’acabar el joc de pistes i seguir l’horari previst.
  • Totes les activitats de la Plataforma MHM es poden fer amb dispositius mòbils sense dades, si prèviament s’ha descarregat l’aplicació MHM
  • La pujada a Instagram de les activitats multimèdia s’ha de fer al punt d’interès corresponent perquè quedi ben geolocalitzada.
  • Feu servir els telèfons d’ajuda corresponents, que us entregarem en arribar, en el cas d’alguna incidència tècnica o general.
  • No oblideu contestar les enquestes de satisfacció de l’activitat creades per a alumnat i professorat participants. Les trobareu al web a partir del 16 de març.

Activitats a fer

• Després de la benvinguda a les escoles/ instituts els alumnes obren l’aplicació MHM, s’identifiquen i entren al seu nivell (mEduTarraco1, mEduTarraco2 o mEduTarraco3)
    • A continuació es desplacen al primer punt d’interès triat.

A cada punt d’interès

• Quan arriben al punt triat, cliquen sobre el punt i se’ls obrirà la informació textual i una fotografia. En el cas que no estiguin ben situats, se’ls informarà de la distància on està geolocalitzat el punt.
  • Lectura de la informació textual i gràfica del punt.

• Fer el joc de 4 preguntes. Per cada lletra correcta es sumen 4 punts i per a cada error es resta 1 punt.

• A la descripció  de 10 punts de cada nivell, està amagat el nom d’un comerç de Tarragona. Els alumnes es desplacen al comerç, on trobaran un codi QR  que els donarà una pista per descobrir un personatge tarraconí. El descobriment del personatge suma 200 punts al total obtingut pel grup. Aquests punts no queden reflectits al rànquing.
  • Es pot consultar la puntuació i  classificació del grup.

• En un dels punts observa el teu voltant i valora el grau d’assoliment de l’ODS (objectiu de desenvolupament sostenible) dels serveis de comunicació (transports) i senyalització de la ciutat.
  • Crea una imatge o collage amb un petit text (màxim 140 caràcters).
  • Afegeix un emoji en forma de cor vermell, taronja o verd, triant el color de l’emoji en funció del grau d’assoliment de l’ODS
  • Penja-ho a Instagram amb el hashtag: #odsmedutarraco
  • IMPORTANT: El grup no s’ha de moure del punt d’interès fins que s’hagi publicat la tasca ja que sinó no es geolocalitza.

L’activitat multimèdia (ODS) s’ha de penjar a Instagram fins a les 12:00 del dia D.

El formulari amb la resposta del personatge tarragoní es pot enviar fins a les 12:45 del dia D

Aspectes logístics

• Es recorda que els participants del mateix grup sempre han d’anar junts.
  • Es recomana que cada grup porti més d’un dispositiu mòbil amb dades (la connexió wifi pot funcionar malament) i bateries externes.
  • Alumnes del Departament de Pedagogia de la URV, identificables per un distintiu col·laboraran al llarg de tot el matí perquè l’activitat es desenvolupi correctament i faran clips àudiovisuals de l’activitat. No dubteu en preguntar-los qualsevol dubte que tingueu.
  • Es prega que esteu pendents de les consignes que es donaran a l’inici i final de l’activitat pel servei de megafonia per agilitzar el moviment dels grups.