Assessorament al Vallès Oriental I: Potenciem la internacionalització i la millora de les llengües estrangeres

El Servei Educatiu del Vallès Oriental I ha impulsat un procés d’internacionalització al seu territori. Aquesta proposta es fonamenta en dues actuacions prèvies de coordinació del professorat. La primera d’aquestes, el Seminari de llengües estrangeres, està composat per representants de 19 escoles públiques, 4 instituts i 2 centres concertats. Això suposa un 65% dels centres del territori. Entre les seves funcions hi ha les de buscar i compartir estratègies d’obertura als centres a Europa, de millora de la llengua anglesa, i de treball en xarxa entre centres. També existeix el grup de treball CLIL de Primària, que impulsa el treball en llengües estrangeres als centres.

A banda, nombrosos centres duen a terme programes GEP, eTwinning, ERASMUS+ o treball amb auxiliars de conversa a l’aula:

Aquests antecedents han generat la creació de dos projectes internacionals. Per una banda, un programa Erasmus des del CRP, amb la idea d’oferir l’oportunitat a centres educatius de començar a formar part de projectes europeus. acompanyar en el procés de transformació, evolució i millora del centre en aquest context, i enriquir els centres treballant en xarxa. Aquest projecte, anomenat “Active leaders for active students in the 21st century”, tot i travessar el temps de pandèmia i acabar esdevenint telemàtic en algunes ocasions, ha servit per fer xarxa entre 4 centres de primària del Vallès Occidental i centres de Suècia, Noruega, Finlàndia, Grècia, Estònia i Irlanda, amb un pla d’objectius basats en el ET2020, ODS2030, i propis del consorci d’Educació de Barcelona.

Un altre projecte engegat ha estat el ISCVO (International School Congress in the Vallès Oriental), amb els objectius de desenvolupar una recerca científica i elaborar com a producte final un pòster científic; i també organitzar un congrés en un espai fora de l’escola per comunicar els resultats. Aquest ha estat engegat per 4 instituts i 2 escoles, i el treball s’ha basat en la recerca mitjançant el mètode científic.

Grup 5: CRP de la Noguera, CRP de la Terra Alta, CRP del Pla de l’Estany, CRP de l’Anoia, CRP del Vallès Occidental II, CRP de l’Alt Camp, CRP del Baix Llobregat VIII i CRP del Vallès Oriental I