Assessorament en centre a la Noguera: “Hem de parlar”

El Servei Educatiu de la Noguera té entre les seves prioritats pel període 2021-2025 el creixement com a Servei Educatiu. Aprofitant les fortaleses que comporta disposar d’equips multidisciplinaris sota el paraigua de la mateixa institució: CRP, LIC, EAP i CREDA. Per aquest objectiu és cabdal la sinergia entre els diferents equips, la predisposició de treballar plegats pels objectius comuns, i el bon coneixement dels centres del territori.

En aquesta línia s’ha dut a terme un Assessorament conjunt dels equips EAP, LIC i CRP, per estructurar i potenciar el treball de l’oralitat a EI i EP a l’Escola Gaspar de Portolà de Balaguer.  La proposta ha sorgit de l’equip EAP, en observar que l’equip docent del centre demanava suport davant mancances de l’alumnat d’Educació Infantil, procurant aportar una base comuna a tot l’equip, recordar els components a treballar en l’expressió oral i recollir els dubtes sorgits. La jornada es va fer amb l’acompanyament de la psicopedagoga de l’EAP assignada al centre, l’assessora LIC de la Noguera, i el referent CRP del centre.

La referent EAP va fer esmena en els diferents components de la comunicació oral: emocionals, pre-lingüístics, anatòmics, foneticofonològics, lèxicosemàntics, morfosintàctics, neurològics i pragmàtics.

L’Assessora LIC va recordar les característiques del llenguatge oral, centrant-se especialment en aquells trets que s’haurien de considerar signes d’alerta en funció de l’edat de l’infant.

Quan al referent del CRP, va conduir la tercera part de la sessió, fent una presentació dels materials en préstec vinculats amb la pràctica del llenguatge oral dels que es disposa al Centre de Recursos. També es va explicar les propostes de creació de noves maletes de materials del mateix àmbit, orientades a l’expressió oral, la ràdio escolar i l’edició de vídeo. També van utilitzar-se materials de mostra que s’havien demanat a l’escola d’Educació Especial “Estel”, per recollir-ne impressions del claustre: àlbum de fotos amb veu, daus de veu, caixetes d’enregistrament de missatges orals, etc.

Podeu consultar els materials exposats en la sessió en aquest enllaç, que condueix a les diapositives amb sub-enllaços a recursos de suport.

Grup 5: CRP de la Noguera, CRP de la Terra Alta, CRP del Pla de l’Estany, CRP de l’Anoia, CRP del Vallès Occidental II, CRP de l’Alt Camp, CRP del Baix Llobregat VIII i CRP del Vallès Oriental I