FUNCIÓ ASSESSORA DEL CRP A LA XCB

Una de les tasques dels professionals del CRP és la d’acompanyar els centres en els seus processos de transformació. Si bé aquest acompanyament, tal com s’apuntava al curs Assessorar per transformar a partir del currículum, consta de 5 fases, constatem que moltes actuacions de les que ja tenim incorporades com a equips s’acosten al model d’assessorament, malgrat no les acompleixin totes.

Entre aquestes actuacions, els membres del grup hem destacat el nostre paper a la Xarxa de Competències Bàsiques, doncs són diferents moments en els que actuem com a assessors.

  • Orientem els centres que es plantegen formar part de la XCB a partir de reunions on contextualitzem la seva situació, expectatives, etc.
  • Acollim als centres nous (sessió 0 a nivell de xarxa i sessió 0 a nivell de territori)
  • Fem un seguiment acurat dels centres nous (sobretot a les primeres sessions) -contacte telefònic, correu, videotrucada o visita- per tal d’acompanyar en la implementació de les actuacions de la xarxa a la seva realitat.
  • Acompanyem en la realització i seguiment de tasques, així com en el retorn amb valoracions que facilitin el procés de canvi en el centre.

D’altra banda, gràcies al nostre coneixement de la realitat dels centres que hi participen, és molt important la tasca de preparació de les diferents sessions de la XCB

  • a nivell central
  • a nivell territorial
  • i finalment, adaptant-ho a la realitat dels centres.

És en aquest últim punt on hem coincidit que tenim un camí per recórrer, que és un apartat on hi volem dedicar més temps i esforç perquè encara sigui més útil per als centres, ja que seria com una avaluació del procés de canvi -en aquell aspecte concret que el centre es planteja- des d’un punt de vista extern.

Destaquem el treball en equip que es realitza, ja que en tot el procés intervenen dinamitzadors de diferents CRP i Serveis Territorials, a més dels tècnics de Serveis Centrals, fet que enriqueix les nostres actuacions i permet el funcionament d’una petita xarxa de professionals que compartim estratègies per a l’acompanyament dels centres i un lideratge compartit.

Els punts forts en el disseny d’aquest procés formatiu que possibilita el canvi són l’estructura de funcionament i el pla de treball que facilita la seqüència de tasques tant de l’assessor com del docent, el recull d’evidències i les tasques d’implementació a desenvolupar per poder arribar als objectius establerts. Partir d’un full de ruta amb una proposta de millora on el compromís i els rols queden ben definits des de l’inici permet avançar en els processos de canvis metodològics.  

Grup 4:
CRP Ciutat de l’Hospitalet de Llobregat
CRP del Bages
CRP de la Conca de Barberà
CRP Ciutat de Sant Adrià de Besòs
CRP del Maresme II
CRP del Baix Llobregat V
CRP del Berguedà

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>