Kit: “Secrets elementals per promoure la sostenibilitat: escape room de la taula periòdica”

El projecte Secrets elementals per promoure la sostenibilitat conté els kits d’un escape room de la taula periòdica amb reptes de sostenibilitat.  Es tracta d’una proposta didàctica ludificada elaborada per un equip interdisciplinari del CESIRE.

Sobre l’esquelet d’un escape room aquesta proposta pretén involucrar a l’alumnat en pràctiques científiques autèntiques amb tot un conjunt de proves encadenades que cal superar per arribar al repte final de sostenibilitat.

Té com a objectiu promoure la implicació i la motivació de l’alumnat, connectant emocions i aprenentatges a l’entorn dels elements químics: el seu origen, la construcció del coneixement científic, les seves relacions amb la tecnologia i la societat i i els valors de desenvolupament sostenible.

Aquest kit (K3), anomenat també kit compet conté els 3 itineraris de l’escape room i està disponible al servei de préstec del CESIRE i a un CRP de cadascun dels Serveis Territorials: CRP del Gironès, CRP del Tarragonès, CRP de l’Urgell i del Segrià, CRP de l’Hospitalet, CRP del Baix Llobregat 6 (Sant Vicenç dels Horts), CRP Baix Ebre, CRP Vallès Occidental III (Rubí), CRP Vallès Oriental III (Sant Celoni) i CRP del Berguedà.

Per accedir als kits cal haver fet i acreditat l’activitat de formació “Secrets elementals per al desenvolupament sostenible.