Espai destinat a localitzar, seleccionar i catalogar recursos educatius documentals i tecnològics amb la finalitat de poder oferir-ne la informació, orientació, préstec i assessorament per a la seva utilització.
Stemarium Iniciativa que neix arran de l‘aprovació del pla STEMCat per oferir coneixement, recursos i eines multiformat a docents, educadors/ores i altres professionals que vulguin desenvolupar, compartir, implementar i/o avaluar projectes d’ensenyament i aprenentatge en l’àmbit cientificotecnològic o STEM (Science, Technology, Engineering & Mathematics) per a totes les etapes educatives. STEMarium es vehicula a través d’una plataforma digital que volem cocrear amb tu. |
|
ARC
L’ARC és un espai al servei dels mestres i del professorat per compartir propostes docents de qualitat associades a les competències bàsiques i al currículum que té les següents característiques:
|
|
Alexandria
Alexandria és una gran biblioteca de recursos educatius digitals creats i seleccionats per docents de diverses àrees i nivells educatius, organitzats en aules virtuals que es poden traslladar directament a l’espai Moodle del vostre centre per adaptar-les i començar a utilitzar-les amb els alumnes. |
|
XTEC
La Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC) serveix com a porta d’accés a Internet al món educatiu, proporcionant, alhora, un ampli ventall de continguts i serveis específics. L’usuari de la XTEC dona accés, entre d’altres, als serveis següents:
|
|
edu365
Edu365.cat o simplement Edu365 és un portal educatiu del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, orientat i desenvolupat específicament per a l’alumnat i les seves famílies, que es basa en les infraestructures i serveis de la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC). El portal proporciona al professorat un conjunt de recursos i serveis que el poden ajudar en el desenvolupament de la tasca educativa segons matèries i etapes, així com eines als alumnes per fer pràctiques, resoldre dubtes o usar pàgines webs. |
|
Edu3.cat
Portal que ofereix materials educatius audiovisuals de Televisió de Catalunya, Catalunya Ràdio i el Departament d’Educació. Els materials, que es poden visionar a temps real i de manera gratuïta, poden servir de suport a la tasca docent. El professorat pot descarregar-se els arxius de vídeo i àudio i fer-los servir a l’aula. |
|
Catàleg Merlí
Merlí és un catàleg de recursos educatius digitals desenvolupat pel Departament d’Educació amb l’objectiu de proporcionar a la comunitat educativa un entorn de catalogació, indexació i cerca de materials didàctics. En el cas dels Centres de Recursos Pedagògics (CRP), es pretén que sigui l’eina bàsica per a la gestió documental del servei, que serveixi tant per a la catalogació com per la difusió de recursos físics i en línia, a través de la consulta directa del catàleg o de l’elaboració de llistats i catàlegs específics. Teniu a la vostra disposició una guia d’autoformació, està adreçada de forma prioritària als i a les professionals dels CRP, però també a les altres persones que hagin de catalogar recursos a Merlí. Guia pràctica de catalogació |
|
Motxilla bioclimàtica
El recurs Motxilla Bioclimàtica apropa l’alumnat de secundària i batxillerat a l’aprenentatge de les ciències i la tecnologia en qüestions com la limitació de recursos fòssils, la seguretat energètica o el canvi climàtic i la salut. Objectius
L’aula i el centre com a context d’aprenentatgeL’aula és el context quotidià del que parteix per plantejar, a partir del currículum i de 7 aparells de mesura, aprenentatges basats en 3 nivells: Bàsic: les activitats proposades estan guiades i orientades a que l’alumnat explori la magnitud que mesura l’instrument específic, seguint els manuals d’instruccions de cadascun dels aparells. Intermedi: plantejament d’un petit estudi o recerca bioclimàtica d’algun espai del centre. Es parteix d’un coneixement previ dels instruments, d’un coneixement bàsic de les magnituds que s’han de mesurar i dels paràmetres i conceptes científics que fonamenten la recerca. Avançat: plantejament d’un projecte de centre per determinar els índexs de confort bioclimàtic. S’interrelacionen diverses variables per obtenir els índex bioclimàtics a partir de l’ús de la calculadora. El professorat i l’alumnat han d’haver madurat prou els seus coneixements sobre bioclimatisme i sobre els aparells de la motxilla bioclimàtica com per plantejar-se un projecte interdisciplinar amb la participació i implicació del centre. |
|
Nodes STEAMcat
Nodes on es parla de STEAM per referir-nos a enfocaments globals i transversals, que aprofiten situacions contextualitzades i problematizades per treballar les Ciències, la Tecnologia, l’Enginyeria, l’Art i les Matemàtiques, cercant solucions creatives i crítiques. |