Comunitat de Centres del Projecte Pilot d’Educació Híbrida

logo del projecte d'educació híbrida

El dijous 26 de novembre s’ha celebrat la segona sessió presencial de la Comunitat de Centres del Projecte Pilot d’Educació Híbrida. En aquesta sessió han participat representats d’aquests centres educatius, l’equip tècnic del departament d’Educació i membres de l’equip de recerca educativa IRE de la UB.

En aquest pilotatge hi participen tres centres de formació d’adults:

• CFA La Garrotxa
    • CFA Palau de Mar
    • CFA Sant Boi

En aquests centres, l’educació híbrida és el resultat d’un disseny estratègic d’itineraris formatius personalitzats que combinen les modalitats d’ensenyament i aprenentatge virtual i presencial per aconseguir una millora en els resultats del seu alumnat.

Dos han estat els grans objectius d’aquesta trobada. Per una banda, la presentació del projecte de l’IRE als centres i, per una altra, la reflexió conjunta sobre les aportacions realitzades en el nodes creat per al projecte.

La Dra. Maria Rosa Buxarrais, coordinadora del projecte a l’IRE, ha explicat que l’objectiu principal del projecte és analitzar la diversitat dels centres en relació amb el seu procés cap a l’Educació Híbrida, l’assoliment dels continguts curriculars i el desenvolupament de competències i detectar elements de millora.

Després els professionals s’han distribuït en dues sales per reflexionar sobre els següents aspectes claus:

1. Activitats en presencialitat i a distància amb l’alumnat. A què donem valor? Quins són els objectius, les metodologies, les interaccions?
    2. Quines estratègies utilitzem per a fer el seguiment de tot l’alumnat, especialment del més vulnerable? Estratègies organitzatives, metodològiques. Noves necessitats

Des del Servei d’Educació al Llarg de la Vida volem agrair la participació dels CFA participants en aquest projecte i la implicació de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital en aquest nou repte.