Acte de cloenda 8a edició programa EFEC

El passat dilluns 15 de juny, a les 17 h, es va fer l’Acte de cloenda de la 8a Edició del Programa EFEC (Educació Financera a les Escoles de Catalunya). Aquesta edició  es va veure afectada pel tancament de centres educatius a conseqüència de la crisi provocada per la Covid-19.

El programa d’Educació Financera a les Escoles de Catalunya té com a principal objectiu divulgar el coneixement financer bàsic als alumnes de les escoles d’arreu de Catalunya. A través d’una plataforma de més de 600 voluntaris, EFEC va arribar en l’anterior edició a un total de 400 centres educatius de tot el territori català.

EFEC és conseqüència del projecte EFEP de la Comissió Europea, que es basava en una millor pràctica detectada a Escòcia on professionals del sector financer impartien tallers a alumnes adolescents.

A EFEC els tallers són impartits per treballadors voluntaris vinculats a entitats financeres (professionals en exercici o jubilats), professionals vinculats a associacions del sector econòmic financer i treballadors de l’Agència Tributària de Catalunya; així com per professors de secundària. Els centres escolars que participen del programa s’hi apunten de manera voluntària per tal que els seus alumnes rebin competències en finances personals.

Aquest programa d’alfabetització i educació financera s’emmarca en les recomanacions d’organismes internacionals tant rellevants com l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) i la Unió Europea (UE), i està supervisat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Ambdues organitzacions han fet èmfasi en la necessitat de dotar a la ciutadania de competències per tal de gestionar els seus ingressos i despeses, que ajudin a evitar episodis de sobreendeutament i d’exclusió financera.