Projecte Garage Labs al CFA Arquitecte Jujol

infografia del Garage LAb

El centre CFA Arquitecte Jujol comença el curs 2020 – 2021 amb la participació en el projecte GarageLabs amb una durada de 3 anys. Es tracta d’un projecte de la Fundació Orange i la Fundació Comença per Educar dirigit a aquells joves que poden quedar fora del sistema educatiu. L’objectiu és motivar el jovent en risc d’exclusió social cap a l’aprenentatge potenciant les seves competències. Per tal d’aconseguir-ho el centre ha proposat transformar un aula en un GarageLab però també un canvi important en les metodologies d’ensenyament.

Un Garagelab és un laboratori de disseny creatiu i fabricació digital equipat amb tot el material necessari, on també és fonamental el paper de l’equip docent que ha d’implicar-se en l’ús de metodologies d’ensenyament-aprenentatge innovadores i actives com el “Design Thinking” i l’Aprenentatge basat en Projectes. Aquest nou espai Maker és codissenyat i construït pels propis alumnes i segueix la filosofia de la cultura DIY (Do it Yourself). La cultura maker emfatitza l’aprenentatge a través del fer (aprenentatge actiu) en un ambient social.

El projecte parteix de la creació d’un aula, el GarageLab, dins del centre educatiu. Aquesta aula és un espai amb identitat pròpia, ja que els alumnes són els protagonistes des del primer moment, en dissenyar i construir el GarageLab mitjançant tècniques de disseny participatiu i autoconstrucció, acompanyats per professionals de l’arquitectura i el disseny.

Podreu trobar la relació dels nous 10 centres escollits arreu del territori espanyol al link:  Centres escollits