Ep! Interactiu per aprendre el català oral, també fora de l’aula

Ep! Interactiu és el nou recurs que ha creat la Direcció General de Política Lingüística integrat al curs oral de català Ep! Escolta i Parla, que s’adreça directament a les persones que volen aprendre la llengua oral –o consolidar el que han après a les classes– a partir d’activitats basades en la imatge i el so. L’interactiu acosta l’aprenentatge de la llengua catalana a persones poc o gens alfabetitzades, també facilita al professorat de català una eina amb activitats en línia molt útils a les aules virtuals i per recomanar-les per a les pràctiques fora de l’aula. S’adrecen també a tothom que vulgui millorar el domini del català oral i aprendre o consolidar estructures senzilles i vocabulari bàsic.

L’interactiu s’estrena amb la publicació del primer mòdul complet, format per una trentena d’activitats distribuïdes en 9 unitats. Com la resta de materials de l’Ep! Escolta i Parla, les activitats interactives també estan classificades en tres mòduls i està previst que, en conjunt, s’hi apleguin 90 activitats. A l’Ep! Interactiu s’hi utilitza el material visual del curs, la qual cosa afavoreix la continuïtat de l’aprenentatge fora de l’aula. La mecànica de les activitats consisteix a relacionar àudio i imatge o enregistrar la veu i escoltar-se parlant en català. Totes les activitats són interactives i autocorrectives, excepte els enregistraments dels aprenents.

Per saber com fer cada activitat, els aprenents tenen unes instruccions esquemàtiques, d’una banda, a través d’un vídeo curt o una veu en off i, de l’altra, mitjançant una icona que en destaca l’acció principal. Les propostes són variades: jocs de memòria, exercicis d’arrossegar i deixar anar o de relacionar imatges segons els àudios escoltats, dictats numèrics, fer parelles, etc.

L’Ep! Interactiu és accessible a través de l’ordinador o de qualsevol dispositiu mòbil. A més, ha estat creat amb l’eina de disseny de contingut interactiu H5p que permet que les activitats es puguin incrustar en sistemes de gestió de continguts o entorns virtuals d’aprenentatge (Moodle, WordPress, Drupal), simplement enganxant al lloc de destinació el codi generat des de la mateixa activitat.