Concurs estiu lector del LECXIT!

Des del programa LECXIT es convoca el concurs estiu lector en el qual animen a escoles, biblioteques i entitats socials a presentar contes breus realitzats pels infants. La proposta consisteix en elaborar contes breus (escrits d’un màxim de 180 paraules) amb els infants, seleccionar-ne un màxim de 5 candidatures per presentar al concurs i omplir el formulari d’inscripció amb les vostres dades i els escrits dels infants abans del 31 de març.

Creiem que amb el vostre acompanyament l’alumnat de l’aula d’acollida (potser aquell alumnat de segon any més proper a un nivell A2 o aquells altres alumnes de llengües romàniques d’origen) podria assumir aquest repte que, a més podria ser un complement per a la celebració del Sant Jordi d’enguany.

D’altra banda, la Universitat de Barcelona i altres entitats organitzen el concurs de Nanorelats (relats amb una extensió màxima de 200 paraules) que també pot ser una oportunitat per presentar-hi treballs del vostre alumnat. A més, l’Institut de Desenvolupament Professional de la Universitat de Barcelona (IDP-ICE) certificarà 5 hores de formació al professorat que hi participi assistint a una sessió de formació inicial (dia 11 de març, a les 19h) en línia, que presenti al menys 1 alumne al concurs i que assisteixi a la jornada final on s’anunciaran els guanyadors.

En la mateixa línia, també podeu presentar-vos al XVII Certamen Literari Escolar en llengües d’origen de la Unesco. Podeu omplir el formulari d’inscripció abans del 15 de març i presentar els treballs abans del 2 d’abril.

Us animeu a participar-hi? Si ho feu, compartiu la vostra experiència amb nosaltres.

1. Marta Faus Riera

Hola,

Recordar-vos que Amics de la UNESCO de Barcelona ja celebrarà la 17a edició del Certamen literari en llengües d’origen.

A banda de ser un reconeixement al plurilingüisme, el fet que totes les obres hagin de tenir la seva versió en català ( amb la llargària que sigui per adaptar-se al coneixement que en tingui l’autor del text), fa també, que sigui una proposta que promogui el reconeixement de la llengua catalana com a llengua comuna de la ciutadania.

En aquest sentit és molt indicat per al treball de llengua i identitari de l’alumnat d’aula d’acollida.
    Cordialment,