“El pont”, un joc per treballar la llengua oral

Una de les activitats que duen a terme els i les docents que participen en la formació Llenguajocs. L’aprenentatge de la llengua a través del joc, consisteix a dissenyar una proposta lúdica per ajudar l’alumnat a desenvolupar la competència comunicativa i lingüística en llengua catalana. Avui us compartim una d’aquestes propostes, elaborada per Oriol Bosch Fainé, mestre d’Educació Primària a l’Escola Puigberenguer de Manresa.

El joc que planteja l’Oriol, El pont, està pensat per posar-lo en pràctica amb alumnat de primària o d’aula d’acollida i es pot adaptar a tots els nivells en funció del contingut que es vulgui treballar.

La proposta se centra a treballar a partir d’un tauler de joc en què els jugadors han de seguir un recorregut que correspon a elements bàsics de lèxic, ortografia i morfosintaxi. El joc es pot adaptar a les necessitats específiques de l’alumnat i a les intencions didàctiques del docent.

En aquest document trobareu els materials, la mecànica i les instruccions del joc. Podeu veure una proposta de com es podria materialitzar en aquesta presentació.

Esperem que us animeu a jugar-hi!