Dia Internacional de l’Educació

L’educació és un dret humà fonamental, un bé públic i una responsabilitat col·lectiva. L’Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar el 24 de gener com el Dia Internacional de l’Educació per tal de commemorar el paper que l’educació juga pel que fa a la pau i el desenvolupament. Una educació de qualitat, inclusiva i equitativa és el camí per tal que tots els països puguin assolir la igualtat de gènere i per trencar el cicle de pobresa que deixa enrere milions de persones.

Actualment, 262 milions de nens i joves estan sense escolaritzar, 617 milions de nens i adolescents no poden llegir ni fer servir eines bàsiques del càlcul; menys del 40 per cent de les nenes a l’Àfrica Subsahariana completen els estudis de secundària i uns 4 milions de nens i joves refugiats no poden anar a l’escola.

Si voleu treballar aquest tema a l’aula, us proposem visionar amb el vostre alumnat el documental de Pascal Plisson “Sur le chemin de l’école (Camí a l’escola), on, mitjançant les històries de nens d’arreu del món se’ns expliquen els perills i adversitats a què cada un d’ells s’enfronta diàriament per arribar a l’escola. En aquest enllaç podreu descarregar-vos una guia didàctica  de treball a partir del visionat, elaborada per l’Ajuntament de Barcelona.

Al web de l’InfoK trobareu aquests altres vídeos que també us poden ser útils per reflexionar a l’aula sobre aquest tema: