El TN de TV3 es fa ressò de les mobilitats europees del MC ESAM-TILC

Dilluns 24 d’abril del 2023, el telenotícies vespre de TV3 ha dedicat un reportatge als programes de mobilitats europees.

L’Escola Colors, de Les Franqueses del Vallès, un dels centres educatius que forma part del microconsorci ESAM-TILC i que participa en el projecte CETE+ (Consorci Europeu per a la Transformació Educativa), hi ha explicat la seva experiència com a escola que ha participat en un període d’observació a centres educatius d’altres països europeus.

L’objectiu del consorci CETE+ és fomentar la millora en l’aprenentatge de l’alumnat mitjançant diverses activitats, que, a més de períodes d’observació, inclouen cursos de desenvolupament professional en altres països europeus per als docents i els assessors tècnics docents del Departament d’Educació.

Olga Fernández i Núria Jarque són les dues mestres de l’Escola Colors que, a final de setembre del 2022, es van traslladar a Moreira de Cónegos (Guimaraes, Portugal), i van participar de totes les activitats que durant una setmana es van dur a terme en un centre educatiu de la localitat, l’Agrupamento de Escolas Virginia Moura. A més d’entrar a les aules i participar en classes de diferents nivells educatius, àrees i matèries, van fer reunions amb diversos professionals del centre. L’objectiu de l’estada era observar com es fa l’acollida cultural i lingüística de l’alumnat d’origen estranger i com es fa l’aprenentatge integrat de llengua i continguts en aquesta escola de Portugal, l’únic país europeu que millora el seu nivell educatiu des de l’any 2000 segons els resultats de l’informe PISA, dada que ha portat a qualificar-lo com “la nova Finlàndia” de l’educació.

En el reportatge, Olga Fernández, una de les mestres que van participar en la mobilitat, ha destacat de la tasca de l’escola portuguesa “com integren les llengües dels nouvinguts a l’escola i com les donen a conèixer entre la comunitat”. Laura Ruiz, Coordinadora Erasmus+ de l’Escola Colors, hi explica com es transfereix tot allò observat durant la mobilitat: “es fa una avaluació per veure si el que fan a Portugal es pot aplicar a la nostra escola i a la nostra realitat, i si es pot posar en pràctica”. El resultat és que l’Escola Colors ja ha començat a treballar per fer més visibles la vintena de llengües d’origen del seu alumnat.

Trobareu la notícia de la Corporació Catalana de Mitjans audiovisuals en aquest enllaç i el reportatge emès per TV3 aquí.