Els diaris del job shadowing en una escola de primària de Portugal

Aquesta setmana us fem arribar els diaris de Paula Forcadell, tutora de 4t de l’Escola Sant Jordi de l’Ametlla de Mar, i Olga Fernández, mestra de l’Escola Colors de Les Franqueses del Vallès), que van fer el període d’observació de les mobilitats Erasmus+ CETE+ a l’Escola Vermis, de Moreira de Cónegos, Portugal. Trobareu els diaris en aquest wakelet, al costat de tots els que ja hem recollit. Els diaris de la mobilitat a l’Escola Vermis són els últims que ens quedaven per publicar. Ara sí, doncs, ja teniu tots els diaris que han elaborat els participants en el MC ESAM-TILC.

Aquests són els aspectes que destaquen de l’estada d’observació a l’Escola Vermis, que forma part de l’Agrupamento de Escolas Virgínia Moura:

«L’Escola Vermis forma part de l’Agrupamento de escolas Vírginia Moura. Està ubicada en un edifici a part del de secundària. Tot i que és un centre de preescolar i d’educació primària, es tracta d’un edifici amb pocs detalls, d’aspecte més aviat sobri i poc acolorit. S’hi imparteix des de preescolar fins a 4t de primària (alumnat de 3 a 9 anys). Hi ha 148 alumnes.

Hi treballen 14 mestres distribuïts en diferents Departaments: Tutores de preescolar i primària, Portugués, Anglès, Matemàtiques, Medi, Artística, Educació Física. D’aquests, hi ha 4 persones funcionàries que realitzen diferents tasques: MALL, educació especial, biblioteca i suport. També hi ha personal laboral que fa tasques de manteniment, neteja i conservació dels espais. En total, 19 persones entre funcionàries i laborals.

Volem destacar el projecte que té l’escola relacionat amb la biblioteca, escola a ler, on es fomenta l’hàbit lector. El projecte compta amb molt material.

També va ser interessant observar com es treballava a l’aula la socialització i els valors mitjançant un projecte anomenat included. El porten a terme amb lectures, tertúlies dialògiques i assemblees.»