Infografia: Recursos i Materials per atendre l’Alumnat d’Origen Estranger

En aquest article us presentem una infografia que recull enllaços de recursos per acollir i acompanyar l’alumnat d’origen estranger de les vostres aules. Aquests materials i recursos poden ser útils tant per als tutors d’aula d’acollida i els tutors de l’aula ordinària com per a la resta de docents, ja que, actualment, la major part del professorat té alumnat d’origen estranger a les seves aules i ha hagut d’aplicar mesures de suport per ajudar en el procés d’aprenentatge d’aquest alumnat.

En la infografia es destaquen dos espais web on cercar la informació. D’una banda, l’apartat Alumnat d’origen estranger de XTEC, un espai on trobem informació, propostes i recursos per donar resposta tant a l’Alumnat Nouvingut com a l’alumnat destinatari de Suport lingüístic i Social. I, d’altra banda, el NODES d’Alumnat d’Origen Estranger, on esteu llegint aquest article, que té la finalitat d’afavorir l’intercanvi d’informació rellevant i compartir nous materials i bones pràctiques, amb un caràcter dinàmic i amb publicacions regulars.

A part d’aquests dos espais web, en la infografia també hi apareixen un parell d’enllaços destacats del  NODES que us presenten propostes d’activitats i recursos en línia, així com els Quaderns de Suport lingüístic i social en aules multilingües. Aquests 6 dossiers recullen elements per a la reflexió, i orientacions i propostes didàctiques per afavorir, en el marc d’una escola inclusiva, l’èxit escolar de l’alumnat d’origen estranger que necessita suports per accedir al currículum.

Esperem que aquest recull en format d’infografia us faciliti trobar recursos que us ajudin en la vostra tasca docent.