Llengua materna, llengua nativa i llengua inicial. Llorenç Comajoan-Colomé

Us recomanem la visualització de la càpsula de reflexió que ha elaborat en Llorenç Comajoan-Colomé en què planteja l’impacte en educació dels conceptes als quals tradicionalment ens hem referit com a “llengua materna o nativa” i “llengua segona o estrangera”. L’autor proposa la necessitat, en els entorns de diversitat sociolingüística actual, d’usar conceptes més precisos: llengua inicial o primera, llengua habitual, llengua d’identificació i llengua addicional.

En aquest vídeo i en aquest article, Llorenç Comajoan-Colomé explica els conceptes esmentats i ens convida a reflexionar sobre la importància de tenir-los en compte per fomentar la motivació per aprendre del nostre alumnat i per garantir que pugui assolir el procés complet d’adquisició i aprenentatge de la llengua catalana.

Si voleu anar seguint totes les càpsules de reflexió elaborades per experts us recomanem la subscripció al Nodes d’Usos Lingüístics.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>