Recursos per a l’atenció educativa de l’alumnat refugiat (afganès)

Els dimarts 15 i 29 de març, Nadia Ghulam va dur a terme unes xerrades en el marc de l’activitat formativa “Atenció educativa a l’alumnat refugiat d’origen afganès”, adreçada als professionals de l’educació i organitzada per Servei de Suports i Recursos Lingüístics, de la Subdirecció General de Llengües del Departament d’Educació. La formació forma part del programa “nuSOS, una proposta per a una ciutadania global”, impulsat per Fundesplai des del curs 2019-2020. L’objectiu del programa és educar en valors en relació amb el fet migratori i la transformació social, per tal de promoure una bona convivència intercultural.

Un cop finalitzada l’activitat de formació, es va obrir un espai de debat per tal de recollir les experiències dels participants en l’atenció educativa a l’alumnat refugiat, i els materials que els havien ajudat en el seu procés d’acollida emocional. El ventall d’activitats i de materials que els participants en la formació van proposar va ser tan ampli i tan interessant, que hem volgut agrupar-los en un espai virtual de consulta al qual es pot accedir a través del següent enllaç.

Des d’aquí volem agrair a totes les persones que van assistir a la formació el seu interès i tots els recursos que han han fet arribar, que, de ben segur, contribuiran a millorar la nostra tasca educativa.