NOUS TEMPS, NOUS REPTES (Seminari de Biblioteca Escolar en temps de pandèmia)

Centre: CRP Vallès Occidental VIII

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa

Etapa: Infantil, Primària, ESO.

• Generar aliances entre els centres educatius de la zona de l’est del Vallès Occidental i les Biblioteques Municipals de cada municipi.
  • Compartir experiències, recursos i bones pràctiques

NOUS TEMPS, NOUS REPTES

Pot la biblioteca escolar ajudar-nos amb els reptes del nou curs?

Pot continuar essent centre d’accés al coneixement en el context actual?

Com pot contribuir la biblioteca escolar a buscar noves maneres de connectar amb els alumnes per promoure els aprenentatges?

Aquest curs no podrem anar a l’espai de biblioteca, que en aquest nou context s’ha reconvertit i posat a disposició de la reorganització de molts centres, però seguirem apostant per mantenir aquest espai de trobada i d’aliança amb les Biblioteques Municipals, i buscar maneres de poder contribuir, amb accions i recursos, a facilitar l’aprenentatge, el foment de la lectura i l’equitat entre l’alumnat, i a recollir les experiències que posin en marxa la creativitat i l’enginy per acostar la lectura a l’alumnat en la distància (itineraris de lectura virtuals, biblioteca de recursos d’informació digitals, clubs de lectura en línia…).

Pensem que en aquests moments d’incertesa, és més important que mai disposar d’espais de trobada i de suport. Aquest espai serà virtual, atesa la situació actual.

Al llarg dels darrers cursos hem anat teixint una xarxa d’aliances i col·laboracions, que us animem a seguir compartint i a enriquir amb la vostra experiència, i estem a la vostra disposició per qualsevol suport que podem donar-vos.

Visita el Sites aquí