Cultura Digital

Per realitzar l’apartat de Cultura Digital del document de l’EDC no hi ha cap procediment específic ni cal seguir cap camí concret. Aquesta part del document de l’EDC només recull tot el que el centre ja està realitzant en l’àmbit digital. Per tant, només cal documentar-ho i afegir-ho.

En molts centres, aquestes accions que es duen a terme ja estan documentades. Alguns centres tenen documents específics, altres tenen sistemes de qualitat on estan indicats els procediments relacionats, altres ho incorporen en les NOFC. La casuística és molt variada. El que és important és que en l’EDC hi estigui tot referenciat. D’aquesta manera, qualsevol membre de la comunitat educativa que la llegeixi tindrà una visió global del centre en l’àmbit digital.

Cal insistir en el fet que, si el centre ja ho té documentat, que no cal incorporar-ho de nou a l’EDC, però sí indicar-ne la manera de localitzar-ho amb facilitat. Per exemple, un centre podria indicar el pla d’acollida digital de l’alumnat nou de la següent manera: “El centre ha desenvolupat un pla d’acollida digital de l’alumnat nou, ja sigui d’incorporació a l’inici curs o de matrícula viva, on es detallen les accions que el centre realitza per assegurar un acompanyament bon acompanyament en l’ús inicial de l’entorn digital del centre. Aquest pla d’acollida es pot trobar en el següent enllaç.”

De la mateixa manera, podria incloure referències a la normativa de l’ús dels telèfons mòbils al centre: “El centre ha desenvolupat una normativa específica sobre de l’ús dels telèfons mòbils. Aquesta normativa forma part de les NOFC del centre, concretament, del capítol X que es pot consultar en el següent enllaç.”

Resumint, és molt important que s’inclogui l’enllaç o el document per tal que totes les referències a la cultura digital del centre siguin fàcilment  localitzables i estiguin a l’abast de la comunitat educativa.

Si el centre no disposa de cap document creat, es pot incorporar directament el text complet en el document de l’EDC.

Elements de la Cultura Digital de Centre