Exemples

Imatge PEDC

No hi ha un únic model vàlid de document per a escriure l’Estratègia Digital de Centre. Al contrari, cada centre ha de veure quin és el model que més s’ajusta a la seva manera de funcionar. Una manera és crear un sol document realitzat amb un editor de textos. Però n’hi ha d’altres. Igual que aquest mateix espai de suport, es pot crear un lloc web per estructurar l’EDC en pàgines i subpàgines i per poder fer més fàcil l’enllaç a altres documents que integrin l’EDC.

De la mateixa manera, cada una de les parts del document (Diagnosi, Objectius, Planificació i seguiment i Avaluació i millora) es pot estructura de la manera que més s’adapti al centre. A continuació trobareu un exemple fictici i un exemple real. A mesura que els centres facin públiques les seves EDC, afegirem més exemples reals. La seva inclusió al web té la finalitat d’ajudar a entendre millor el que pot ser el document de l’EDC. En cap cas volen ser un model a imitar.

L'Institut del camí és un centre fictici, on l'alumnat i el professorat disposen d'un ordinador (1x1) i l'utilitzen de manera habitual a les aules. A més, disposen d'un correu de centre. La gran majoria de documents existeixen només en format electrònic.

Per facilitat en el seu funcionament, han decidit que l'EDC serà un lloc web on estarà tota la informació. Han valorat dues possibilitats:

I-E Rec Comtal va començar amb el Pla TAC com a Escola Ramón y Cajal. Cada any revisava el Pla TAC i afegia els aspectes de cultura digital que anava implementant. Actualment, s'ha constituït com a Institut Escola i han començat l'Estratègia digital de centre, que podeu consultar en el següent enllaç: