Diversitat lingüística al centre

A l’Institut Joaquim Mir de Vilanova i la Geltrú la llengua vehicular és el català però conviu amb el castellà . Tenim alumnes que parlen altres llengües com són el romanès, l’àrab, el rus.

Es treballen algunes matèries en anglès,com són la tecnologia i l’educació física i d’altres en francès,que és el cas de la biologia i de la tecnologia.No es treballen tots els temes ni  durant tot el curs.

Totes aquestes tasques estan reflectides en el Projecte de Centre.La tendència del centre és impartir cada cop més matèries en diferents llengües.

Jo porto treballant en el projecte de “Sciences et société” des de l’any de la seva presentació i he rebut la formació durant tots els anys. He portat a terme en les meves classe unitats  que fan referència a nutrició i reciclatge.

En el meu centre estem en un projecte d’educació ambiental anomenat Agenda 21 amb el suport de l’ajuntament. S’ha creat una comissió que engloba diferents departaments i s’ha participat en una exposició d’objectes amb material ja utilitzat. Els alumnes de 3r d’ESO  de francès han guanyat el premi a l’originalitat amb un llum de sobretaula.

Un altre projecte és Buchenwald pensat per conscienciar als alumnes dels perills del feixisme.Es realitzen diverses activitats com per exemple una actuació musical on es canta en català, francès, italià; un cicle de cinema.

Amb els alumnes de francès de 3r, 4t d’ESO i 1r de batxillerat es fa un intercanvi a França i un viatge a Anglaterra.Aquest any hem gaudit d’un auxiliar de conversa d’anglès.

Pel que fa als cicles, amb el programa Erasmus+ els alumnes tenen la possibilitat de gaudir d’un període de pràctiques de 2 mesos en una empresa i una beca d’estudis de 3 mesos. Els partners són Alemanya, França, Itàlia, Polònia.

Netinvet reuneix centres  de 10 països de la UE interessats en la mobilitat dels estudiants i els hi faciliten pràctiques de treball. Els partners són Holanda, Alemanya, Romania, Portugal, França.