Com treballo la IC a l’aula?

L’aplicació de la intercomprensió es basa, en el meu cas,sobretot en el projecte de “sciences et société”.Les unitats  que he realitzat són sobre el reciclatge,el medi ambient i la nutrició.Són textos en francès ja que es llegeixen a classe d’optativa de francès.

A tercer d’ESO es treballa a classe de biologia el tema de nutrició i a la vegada a l’hora de l’optativa de francès tractem el mateix contingut.Ens hem coordinat pel que fa a continguts i avaluació.Els materials utilitzats són els textos del llibre de biologia de 3er i textos de “Passerelles”.

A tecnologia  del  mateix curs hem treballat textos de tipus instructiu en anglès ,català i francès,encara que no han estudiat mai francès.

A primer i segon d’ESO  vam realitzar un viatge a Carcassonne al mes de novembre.Hi havia alumnes que al mes de setembre havíen tingut el seu primer contacte amb el francès.Va ser una inmersió ja que els vam deixar sols per la ciutat perquè compressin.

Els alumnes de tercer,quart d’ESO i primer de batxillerat tenen la possibilitat de fer un intercanvi a França.

Tinc alumnes de cicle superior de comerç internacional i ells poden optar a una beca Erasmus a França.Això els motiva a fer un esforç a entendre i a comprendre i adonar-se de la importància de  conèixer  llengües.Evidentment s’espavilen i quen es troben en una situació en la que necessiten comunicar-se i no saben com fer-ho utlitzen tots els recursos d’intercomprensió.

La xarxa Netinvet ofereix la possibilitat de mobilitat dels estudiants de cicles formatius facilitant la recerca d’empreses d’acollida per les pràctiques de treball per tota Europa.