Reflexió personal al voltant de la intercomprensió

Quin interès teniu en la IC? Per què?

Les llengües em fascinen. La llengua ha evolucionat en cada territori des d’una mateixa arrel, i les diferències i les semblances ens generen un impediment a simple vista, però sempre he pensat que no és tan difícil com sembla.

Ara formem part d’un món extens i globalitzat i podem cercar i gaudir de molta informació i de punts molt allunyats.

Mereixem conèixer les llengües que tenim properes, ja que poc o molt les sentim a peu de carrer, als mitjans de comunicació.

Els fluxos migratoris ens fan sentir part d’una Europa més propera.

Crec que les llengües sempre s’estudien de manera evolutiva, detectant els coneixements previs i ampliant a poc a poc la capacitat de llegir, escoltar i escriure.

M’agradaria presentar a classe fonts primàries en altres llengües, sense filtres ni traductors, ja que la vida del dia a dia ja és així. Els mitjans de comunicació tendeixen a oferir

Per què heu decidit fer aquesta formació?

Busco estratègies i recursos per l’aula. Quan els o les alumnes aprenen català al nostre centre hi troben molt difícil. M’agradaria aprendre a facilitar-los la transició i a que perdin la por al desconegut.