La Societat Catalana d’Història Cultural ofereix, durant aquest estiu, formació gratuïta adreçada a docents en matèria tant d’educació lingüística com d’educació literària, amb la participació de diversos docents de la Universitat de Barcelona i amb el reconeixement del Departament d’Educació i Formació Professional.
D’entre els cursos d’educació lingüística, n’hi ha quatre que ofereixen una formació especialitzada per a mestres i professorat de secundària i batxillerat interessat a actualitzar i aprofundir els seus coneixements de llengua catalana. Les propostes combinen l’estudi de la normativa i l’estructura de la llengua amb la reflexió didàctica i l’aplicació a l’aula, i proporcionen eines per millorar la pràctica docent. Aborden tant aspectes generals de la docència del català al batxillerat com continguts específics de fonètica, morfologia, lèxic, sintaxi, variació i pragmàtica. L’oferta es completa amb dos cursos més d’aplicació de la intercomprensió entre llengües a l’aula, que ofereixen eines i estratègies per aprofitar les similituds entre les llengües com a recurs per a l’aprenentatge de la llengua i per afavorir la sensibilització cultural.
CURSOS D’ACTUALITZACIÓ I APROFUNDIMENT EN LLENGUA CATALANA
►Actualització en llengua catalana per a mestres i professors: norma, ús i transferència (En línia asíncrona, 29 juny–31 agost 2026, 90 hores).
►Docència de la llengua catalana en el batxillerat: coneixement, pràctica i avaluació (En línia asíncrona, 29 juny–31 agost 2026, 90 hores).
►Fonaments de català per a docents de batxillerat: fonètica, morfologia i lèxic (En línia asíncrona, 29 juny–31 agost 2026, 45 hores).
►Fonaments de català per a docents de batxillerat: sintaxi, variació i pragmàtica (En línia asíncrona, 29 juny–31 agost 2026, 45 hores).
CURSOS D’APICACIÓ DE LA INTERCOMPRENSIÓ LINGÜÍSTICA A L’AULA
►Intercomprensió entre llengües peninsulars com a estratègia per a l’aprenentatge de llengües segones (En línia síncrona, 13–14 juliol 2026, 20 hores).
►Intercomprensió entre llengües peninsulars com a recurs per a la formació lingüística i la sensibilització cultural (En línia síncrona, 20–21 juliol 2026, 20 hores).
Totes les formacions són telemàtiques, algunes de síncrones i altres d’asíncrones. En aquest enllaç trobareu més informació sobre cadascuna de les formacions, la modalitat en què s’ofereixen, les dates de realització i la durada, i l’enllaç per inscriure-us-hi.

