El Paraulògic, un recurs engrescador a l’aula

Font: Vilaweb

Ahir es va dur a terme a l’Auditori de la Universitat de Perpinyà la final de la 1a Lliga Escolar del Paraulògic. La iniciativa, impulsada per un grup de professors de Catalunya Nord, ha engrescat 270 estudiants de 10 instituts nord-catalans, que han mostrat la seva destresa a l’hora de formar el màxim de paraules tot combinant les lletres del popular rusc.

Després d’una primera fase en línia per seleccionar els finalistes de cada grup, els quatre finalistes de cada classe han participat classificats en dos nivells: un que equivaldria al nostre alumnat de 3r i 4t d’ESO i un altre que equivaldria al de 1r i 2n de Batxillerat.

A la final –que s’ha desenvolupat en un format molt semblant al de la Lliga del Paraulògic que  es va disputar a Barcelona al juny de l’any passat– els finalistes han resolt desafiaments, enigmes i proves de rapidesa que han afegit emoció al joc i han fet més trepidant la final.

Iniciatives com aquesta, que permeten treballar el lèxic a l’aula des d’un punt de vista lúdic i mitjançant les noves tecnologies, però tenint sempre present la seva finalitat pedagògica, connecten amb l’alumnat que troba en la senzilla mecànica del Paraulògic un joc atractiu i engrescador.