mSchools Mobile History Map (MHM)

Logo Mobile History Map

Mobile History Map és una iniciativa del programa mSchools. Es tracta d’una aplicació mòbil i plataforma de georeferenciació que permet als alumnes crear continguts de forma col·lectiva sobre punts d’interès propers als seus centres educatius, alhora que potencia les seves habilitats en tecnologia digital.

Mobile History Map fomenta l’ús de la tecnologia mòbil aplicada a l’àmbit de les humanitats, històric-patrimonial, lingüístic, matemàtic, artístic, naturalista, musical, de servei comunitari, cinestèsic… Aquesta plataforma permet que alumnes i professors creïn i documentin contingut sobre Catalunya, constituint una font única d’informació.

MHM promou el bon ús de la tecnologia mòbil aplicada en matèries poc relacionades amb eines tecnològiques. El programa facilita que alumnes, professors i institucions col·laborin, documentin i creïn conjuntament continguts sobre el seu entorn mitjançant tecnologia mòbil, i que aquesta informació estigui a la disposició de tota la societat.

La participació en la iniciativa Mobile History Map, juntament amb el suport tècnic dels Centres de Recursos Pedagògics i els Camps d’Aprenentatge, està dirigida als centres educatius de Catalunya.

Al web de l’XTEC es pot trobar un vídeo explicatiu.

Alguns dels projectes presentats en cursos anteriors van ser:

ELS CARRERS DEL CASC ANTIC
Creador: Escola Abel Ferrater
Treball realitzat pels alumnes de tercer de primària de l’escola Abel Ferrater de la Selva del Camp. En aquest projecte s’estudia la història dels carrers de la zona medieval de la nostra localitat.
CAMINADA SOLIDÀRIA
Creador: Institut de Celrà
Caminada solidària realitzada pels alumnes de 4t d’ESO de l’Institut de Celrà.
APADRINEM #RUBÍCITY
Creador: CRP del Vallès Occidental III
Joc relacionat amb el projecte #apadrinem Rubícity
@DONA’T
Creador: Escola Mestre Ignasi Peraire
L’escenari @dona’t està creat per visibilitzar la participació de la dona en l’associacionisme a la ciutat de Mollerussa. Seguint l’itinerari de les deu principals entitats socials presidides per dones.
CERC@SELLES
Creador: CRP de Reus
Reus va dedicar l’any 2018 a recordar la figura del l’arquitecte municipal Pere Caselles. A través d’aquest joc de preguntes es pot recórrer el Tomb de Ravals de Reus i contemplar 11 dels seus edificis modernistes més emblemàtics.
EL CASTELL DE SUBIRATS
Creador: Escola Sant Jordi – ZER Subirats
Els alumnes de l’escola Sant Jordi, Sant Pau d’Ordal de Subirats, presenten un projecte relacionat amb la història a través del Castell de Subirats.
UN PASSEIG PER LES GARRIGUES
Creador: Institut Josep Vallverdú
Aquest és un recorregut per alguns dels indrets més representatius de la comarca de les Garrigues. Alguns llocs són força coneguts i altres no ho són tant.
DE CALA EN CALA
Creador: Prats de la Carrera
Aquest projecte convida a fer un recorregut per cales inèdites de la Costa Brava. Coneixements, pistes i reptes portaran molt naturalment de “Cala en Cala”.
LA MUNTANYA DE SAL DE CARDONA
Creador: Vedruna Carme Cardona
La Muntanya de Sal de Cardona no és tant sols una joia de la geologia sinó alhora un patrimoni natural i cultural lligat a la història de Cardona. El seu passat miner és ben present en aquest escenari, avui turístic, on el ventall de possibilitats per gaudir-ne és molt ampli i divers.
EL CIMENT A LA COMARCA DEL RIPOLLÈS
Creador: Vedruna
Anàlisi de la indústria cimentera a la comarca del Ripollès. Proposta de ruta turística.
MEDUTARRACO
Creador: MHM
Un projecte de tecnologia mòbil per conèixer una altra Tarragona de la mà d’un personatge virtual, la Mariona. Un passeig per la Rambla Nova li fa descobrir a la Mariona que els seus dibuixos cobren vida.
STOLPERSTEINE
Creador: Institut Agustí Serra i Fontanet
27 LLambordes (Stolenpersteine creades per l’artista alemany Gunter Demnig) en reconeixement de les víctimes de l’holocaust nazi de Sabadell.
TAKE A WALK ON THE MATH SIDE
Creador: Institut Flos i Calcat
Descobriu els carrers i indrets de Barcelona amb nom relacionat amb la matemàtica i aprofundiu en el coneixement d’aquesta ciència amb el nostre joc de preguntes.
MOLLERUSSA, LA MEVA CIUTAT
Creador: Escola Mestre Ignasi Peraire
Un recorregut per la ciutat de Mollerussa que permet conèixer alguns aspectes inèdits d’aquesta gran ciutat.
LLOCS DE MEMÒRIA
Creador: MHM
Projecte de recerca i difusió d’històries de vida i d’aspectes relacionats amb la memòria històrica des de l’àmbit escolar.
GEOBIOGRAFIES
Creador: Sant Andreu
Escenari on es geolocalitzen biografies que es treballen en el projecte de Geobiografies.
LES MASIES DE SABADELL – ARRELS OBLIDADES
Creador: Escola Floresta
Sabadell té un llegat rural que encara té testimonis a la ciutat. Les masies de Sabadell, aquelles que ja no existeixen però que resten documentades i aquelles que encara podem trobar escampades per tota la ciutat. Moltes d’elles donen nom als nostres barris… Localitzem-les i descobrim com es desenvolupà la nostra ciutat!
RELLOTGES DE SOL, UN PATRIMONI PER DESCOBRIR
Creador: Escola Pau Casals
Geolocalització dels rellotges de Sol de terme municipal del Vendrell (Baix Penedès).
MUSICTAC : GIRAVOLTES
Creador: CRP Vallès Oriental I
Projecte que sorgeix a partir del grup de treball MusicTAC del CRP VO I per impulsar els balls i danses del nostre territori.
LES FONTS DE RIPOLL
Creador: Vedruna
Geolocalització de les fonts de Ripoll i el seus voltants. 350 fonts per geolocalitzar.