Apadrinem el nostre patrimoni

Logo Apadrinem el nostre patrimoni

El programa Apadrinem el nostre patrimoni es basa en la idea de l’apadrinament d’un element del patrimoni monumental, del patrimoni cultural immaterial o del patrimoni natural, per part d’un centre educatiu. El programa promou contextos d’aprenentatge per a l’èxit educatiu de tot l’alumnat, afavoreix la transformació educativa que té en compte la participació activa dels i de les aprenents, amb especial atenció a l’aprenentatge i servei en què l’alumnat parteix de necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.​

La finalitat del projecte és fomentar la implicació dels i de les apre​nents, com a subjectes actius del procés d’aprenentatge, a partir del treball interdisciplinari i sobre els elements patrimonials de l’entorn, per promoure l’equitat i la qualitat del sistema educatiu, reflectides en la millora de les capacitats i competències de l’alumnat.

L’apadrinament implica que el centre educatiu inclogui en el seu Projecte Educatiu de Centre el coneixement i l’estudi d’un element patrimonial del seu entorn local o comarcal com a centre d’interès per a un o tots els seus nivells educatius.

El coneixement del patrimoni local des d’un punt de vista història, artístic, cultural, natural i científic és important per fomentar la implicació dels alumnes en el territori i la societat i en darrer terme per promoure l’exercici d’una ciutadania crítica i responsable.

Els centres interessats en participar en el programa Apadrinem el nostre patrimoni han d’adreçar-se al coordinador o coordinadora d’adults del seu servei territorial per ampliar la informació i si ho desitgen formalitzar-ne la inscripció. També poden adreçar-se al  Centre de Recursos Pedagògics de la seva zona, on podran ampliar la informació i si ho desitgen formalitzar el registre a través de l’aplicació Apadrinem.

Per a més informació feu clic AQUÍ o al portal de centres.

Normativa

• Resolució ENS/2037/2018, de 30 d’agost, per la qual es crea el Programa d’innovació pedagògica Apadrinem el nostre patrimoni i s’obre convocatòria pública per a la selecció de centres educatius interessats a formar-ne part a partir del curs 2018-2019.
    • RESOLUCIÓ EDU/1528/2019, de 3 de juny, per la qual s’obre la convocatòria per participar en diversos programes d’innovació pedagògica creats pel Departament d’Educació.
      Annex 11 Bases reguladores de la convocatòria pública per seleccionar centres educatius que vulguin formar part del Programa “Apadrinem el nostre patrimoni”. Programa creat mitjançant la Resolució ENS/2037/2018, de 30 d’agost, (DOGC núm. 7700, de 5.9.2018).
    • Resolu​ció EDU/523/2020, de 24 de febrer, per la qual s’aproven les bases generals per a la participació en programes d’innovació pedagògica.​
    • Resolució EDU/331/2021​, de 9 de febrer, per la qual es modifica la Resolució EDU/523/2020, de 24 de febrer, per la qual s’aproven les bases generals per a la participació en programes d’innovació pedagògica.​