VideoMAT

Logo VídeoMAT, matemàtiques per respondre preguntesEl vídeoMAT és un projecte en el qual els alumnes creen vídeos d’un màxim de tres minuts on es responen preguntes que posen de manifest aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn.

Els seus objectius són:

• Contribuir a promoure en l’alumnat una vivència de les matemàtiques que incorpori les seves aplicacions i la seva presència en l’entorn.
    • Reconèixer la tasca que fan mestres i professorat per projectar una visió aplicada i funcional de les matemàtiques.
    • Estimular l’interès de l’alumnat per la comunicació científica i la divulgació matemàtica.
    • Construir progressivament una col·lecció de vídeos sobre aplicacions i presència de les matemàtiques en l’entorn.

Pot participar-hi tot l’alumnat d’educació infantil, primària, ESO, batxillerat, FP, Educació d’Adults i universitats de Catalunya i d’altres territoris de parla catalana.

L’edició vídeoMat 2022 ja té les bases publicades.

Les dates més importants per al curs 2020 – 2021 són:

• Període d’inscripció: Del 4 de novembre de 2020  fins l’1 de març de 2021
    • Lliurament de treballs: Del 13 de gener al 16 de març de 2021
    • Període de votació del públic:  De l’1 d’abril  a les 11:00 h al 30 d’abril a les 11:00 h de 2021
    • Publicació de resultats: Divendres 7 de maig de 2021
    • Lliurament de premis: Divendres 14 de maig de 2021

Podeu consultar la informació d’aquesta edició i fer la inscripció AQUÍ.

En la categoria de 4t ESO, Batxillerat i CFA, el centre CFA Les Corts (Barcelona) ha obtingut un accèssit amb el vídeo Quan gasta una dona en el seu període de fertilitat?