Programa d’innovació “L’ART DE PARLAR”

logotip del programa l'art de parlar

El 15 d’octubre s’ha publicat al portal de centres el llistat de centres admesos en el programa d’innovació pedagògica “L’art de parlar”. És un programa d’innovació adreçat únicament a centres d’adults i des del Servei d’Educació al Llarg de la Vida esperem que aquestes metodologies d’impuls de la llengua oral siguin exitoses en l’aprenentatge de les llengües. Donem el nostre suport als CFA en aquesta nova aventura educativa.

A finals  d’octubre s’iniciarà una formació específica en el Museu Nacional d’Art Contemporani per al professorat dels centres seleccionats que té per objectius:

• Millorar la competència comunicativa de l’alumnat a través d’Estratègies de Pensament Visual (VTS) d’obres d’art.
  • Treballar les bases teòriques i pràctiques de les VTS, les funcions cognitives que s’activen, la seva incidència en el desenvolupament de les competències lingüístiques i la seva relació amb els processos d’ensenyament – aprenentatge de segones llengües.
  • Fer un ús significatiu de l’ “obra d’art”, com a eina per incrementar l’aprenentatge competencial.
  • Aplicar les estratègies de VTS per observar, valorar i autovalorar la pràctica docent i el coaching formatiu entre iguals.
  • Valorar la incidència de l’aplicació de les estratègies en evolució de les habilitats d’aprenentatge, les habilitats verbals i comunicatives de l’alumnat, en les actituds individuals i col·lectives i a la pròpia pràctica docent.