CONVENI AMB LA UOC PER ALUMNAT EN CENTRES EDUCATIUS EN SEU PENITENCIARIA

logotip de la Generalitat de Catalunyalogotip de la Universitat Oberta de Catalunya

Un dels objectius de l’educació al llarg de la vida es donar igualtat de oportunitat a totes les persones per construir el seu projecte formatiu. En aquest sentit cal anar més lluny de la formació presencial i permetre altres modalitats. És per això que des del Departament d’Educació a través del Servei d’Educació al Llarg de la Vida, treballem per acompanyar en els ensenyaments a distància incloent els que també ofereixen les Universitats.

En aquesta línia s’acaba de signar un Conveni de Col·laboració entre els Departaments d’Educació i Justícia, i la Universitat Oberta de Catalunya per impulsar i facilitar els estudis universitaris a la UOC a l’alumnat dels centres de formació d’adults en seu penitenciaria.

Es segueix un model d’estudis on-line, digitalitzat i interactiu, que facilita l’accés a l’alumnat a un ampli ventall d’ensenyaments superiors, des de graus i màsters universitaris, fins a assignatures lliures o doctorats, mitjançant avaluació contínua, majoritàriament, i també, ocasionalment, amb opció d’avaluació amb un examen final. Aquest model d’estudis fomenta l’organització i el treball autònom de l’alumne i s’adapta al ritme de cada estudiant, permetent la flexibilitat d’horaris i sense límit de permanència.