“Tresor de recursos”, eines en línia sobre avaluació formadora

Us presentem en aquest article un portal amb propostes molt útils tant per primària com per secundària. El web Tresor de recursosés un espai que recull idees i experiències al voltant de l’avaluació formadora i que està coordinat per Neus Sanmartí, una de les referents més importants sobre aquest tema.

Hi trobareu diverses orientacions metodològiques i exemples sobre com fer que l’error es manifesti a l’aula com un element natural i com un mitjà per aprendre. També podeu cercar-hi, entre altres, instruments i idees sobre com recollir dades i analitzar-les per comprendre millor les dificultats dels alumnes, com plantejar un procés d’indagació mitjançant bones preguntes o sobre les estratègies i condicions que s’han de donar perquè l’alumnat es pugui autoregular i autoqualificar.

La pàgina dedica un espai específic a les rúbriques i disposa d’un altre que té com a objectiu aclarir conceptes i terminologia, tot això complementat amb vídeos de conferències i seminaris impartits per Neus Sanmartí.

Aquest espai té la voluntat de ser útil per a totes les etapes educatives i vol continuar recollint exemples i experiències pràctiques aplicades i contrastades a l’aula.

Podeu consultar altres documents d’interès sobre aquest tema en aquest enllaç.