Acte de lliurament dels premis del concurs “Jo tinc la paraula”

El jurat del concurs Jo tinc la paraula ja ha emès el veredicte. El concurs, que des del curs 2019-2020 impulsa el programa Tenim la paraula del Departament d’Educació, està obert a tot l’alumnat d’ESO i Batxillerat, i premia vídeos en què l’alumnat, a la manera d’un youtuber, expressa les seves idees i opinions sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç.

Des del passat curs, s’ha creat una categoria per a nous parlants de català, alumnat arribat en el sistema educatiu català en els últims 3 anys, amb un nivell mínim A2 (usuari bàsic). Enguany, la iniciativa també ha comptat amb una molt bona acollida, i enguany s’han presentat en aquesta nova categoria 21 vídeos de centres educatius d’arreu de Catalunya. Els enregistraments de la categoria Nous parlants, que es poden visualitzar en aquesta llista de distribució, recullen consells per no tenir vergonya de parlar en català, estratègies per fer servir el llenguatge no verbal a l’hora de comprendre el que diuen els interlocutors i de fer-se entendre, trucs per adequar el missatge a la situació comunicativa, o anècdotes i experiències de malentesos comunicatius que han causat molts riures i també algun maldecap. Si els visualitzeu a l’aula, molts dels vostres alumnes s’hi veuran reflectits i segur que trauran profit d’alguna recomanació.

L’acte de lliurament de premis del concurs “Jo tinc la paraula” tindrà lloc de manera telemàtica dijous 15 de juny, a les 12 del migdia, i es retransmetrà en directe en aquesta adreça de canal de YouTube. Us convidem a connectar-vos-hi.

Molta sort a tots els participants i enhorabona per la qualitat dels treballs presentats!