Comença la Mobilitat ESAM-TILC a Brescia (Itàlia)

L’escola Colors (Les Franqueses del Vallès), l’escola FEDAC (Vic), Institut Jonqueres (Sabadell), Escola Antoni Roig (Torredembarra), l’Institut escola Coves d’en Cimany (Barcelona) i el tècnic docent del Departament d’Educació ja hem arribat a Brescia, Itàlia!

Després d’instal·lar-nos, la nostra referent durant el viatge, la Marilena E., ens ha acompanyat a l’Ufficio Scolastico Territoriale di Brescia (equivalent als nostres Serveis Territorials del Departament d’Educació), on ens han explicat el sistema educatiu estatal d’Itàlia, concretament de la regió de Brescia (Llombardia, Itàlia). Entre altres coses, destaca que tenen un centre (CIT: Centri Intercultura Territoriali di Brescia) que es dedica específicament a ajudar a les escoles en el treball de l’alumnat provinent de contextos migratoris. En la seva web podem trobar un banc de recursos sobre el tema: www.centrinterculturabrescia.it

També existeix un document base anomenat “Orientamenti interculturali” amb idees i propostes per la integració d’alumnes provinents de contextos migratoris.
Nosaltres també els hem fet una presentació del sistema educatiu català i de l’acollida de l’alumnat nouvingut. Ha estat ben interessant!

Els dies vinents visitarem diferents centres educatius de primària i secundària on esperem aprendre conèixer nous recursos per incorporar als nostres centres.