16è Concurs de relats curts de TMB

“Imagina. Perquè sense imaginació, no hi ha històries. I quin millor lloc per activar la imaginació que el transport públic? Un retrobament a les escales de l’estació, una confessió a l’últim seient del bus, un enamorament a primera vista al metro, un comiat a l’andana… Segur que tu també jugues a inventar històries sobre els desconeguts que t’envolten. Ara només les has d’escriure. Al transport públic, inspira’t, somia, crea…”

Aquest text tan suggerent encapçala la 16a edició del Concurs de relats curts de TMB. Per participar en el concurs s’ha de crear un relat en què aparegui algun transport o escenari de TMB (el metro, el bus, el Barcelona Bus Turístic, el Telefèric de Montjuïc o el Funicular de Montjuïc), o bé un relat que estigui basat en el Centenari de la Xarxa de Bus. Es pot participar en el concurs en quatre categories (RelatLliure, ConteInfantil, InstaRelat i TuitRelat).

La Categoria Conte infantil està adreçada a infants i joves de 8 a 17 anys. Participar-hi pot ser una bona manera perquè l’alumnat treballi el text narratiu. Alhora, l’extensió breu dels relats (com a màxim 3.500 caràcters, amb espais inclosos) el converteix en una pràctica molt interessant per fer amb l’alumnat que està en procés d’aprenentatge de la llengua. En aquesta categoria s’escolliran 5 finalistes de 8 a 12 anys i 5 finalistes més d’entre 13 i 17 anys.

El termini per presentar els relats és el 29 d’abril. S’hi poden enviar tants relats com es vulgui. En aquesta pàgina de TMB trobareu tota la informació necessària per participar en el concurs.