Joves del món! Passeu! Passeu!

L’Oracles Theatre/Studio és un espai dedicat a les arts escèniques amb una programació setmanal en teatre, música, poesia, dansa i exposicions, situat al cor de Barcelona, al Poble-sec, que ofereix una proposta de col·laboració, artística i educativa, oberta a tots els centres educatius de la ciutat de Barcelona per a un Open Mic Intercultural Online que engloba l’alumnat nouvingut de dins i fora de les aules d’acollida de primària i secundària.

El projecte “JOVES DEL MÓN! Passeu, passeu!” es planteja com una experiència que vol acompanyar l’alumnat nouvingut en el seu procés d’aprenentatge de la llengua catalana a partir d’habilitats artístiques focalitzant-se en les emocions, el dol migratori, l’adaptació al nou entorn i la valorització de la cultura d’origen en apropar-la a la cultura d’acollida.

El destinatari és l’alumnat nouvingut de la ciutat de Barcelona que, amb la supervisió del professorat, vulgui participar en la creació d’una xarxa col·laborativa entre les diverses aules d’acollida. L’objectiu és que l’alumnat nouvingut hi participi amb una petita actuació artística que apropi a la cultura catalana la seva cultura d’origen. Les seves aportacions poden variar segons diverses disciplines, com ara el teatre, la dansa, la música, el cant, la poesia, contes, titelles o màscares.

L’objectiu pedagògic és donar suport a l’alumnat en l’intercanvi d’històries, balls, cançons i d’altres elements tradicionals rellevants de les pròpies cultures d’origen, tot compartint-los amb el grup de classe i amb la resta de classes implicades en el projecte a través d’un Open Mic Junior online, per tal de facilitar l’aprenentatge de la llengua catalana a partir de la riquesa intercultural i l’expressió artística.

​L’objectiu final és la creació d’un vídeo de l’actuació que s’envia a ORACLES Theatre per crear el programa online “JOVES DEL MÓN! Passeu, passeu!”, que s’emet en directe amb totes les aules d’acollida connectades per videoconferència.

En aquest enllaç trobareu tota la informació per participar-hi. La recepció de treballs es tanca el 20 de maig de 2022.