Recursos per dissenyar activitats sobre la covid-19

L’afectació del coronavirus està marcant l’inici d’aquest curs escolar 2020-2021 i, per tal de facilitar recursos a l’alumnat nouvingut i l’alumnat d’origen estranger i ajudar-lo a sentir-se més segur en les seves necessitats relacionals i d’inclusió escolar i social, és important treballar a l’aula el vocabulari bàsic i altres continguts relacionats amb la pandèmia, que han esdevingut propis i d’ús habitual en el nostre dia a dia.

Hem de ser conscients que l’alumne/a pot trobar que, en qualsevol moment, en el seu àmbit privat o dins la seva comunitat educativa forma part d’un grup confinat, ha de fer quarantena o al seu voltant hi ha casos positius. A més, tant a l’aula d’acollida com a l’aula ordinària, la realitat que ens envolta esdevé contingut acadèmic i, en qualsevol d’aquests escenaris, l’alumnat necessitarà comprendre bé què passa i poder expressar les seves necessitats amb un vocabulari precís i concret.

En funció del nivell de competència lingüística de l’alumnat, del nivell educatiu en què es trobi, o del moment en què s’hagi incorporat al sistema educatiu a Catalunya, podeu compondre activitats de treball a partir de camps lexicosemàntics, practicar converses bàsiques i funcionals o llegir breus textos instructius que puguin ajudar-lo a adquirir les habilitats per comunicar-se còmodament.

A continuació trobareu una selecció de materials visuals perquè pugueu crear, generar i adaptar activitats sobre aquestes qüestions a l’aula, tot adaptant-los a les necessitats de l’alumnat:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>