Projectes de centre

Cursos de formació relacionats amb projectes de centre

Formació en centre en els nivells intermedis B1 i B2 de la competència digital docent.
Requereix la creació d’un portafolis amb evidències d’implementació a l’aula.
La superació dels criteris de certificació i aprofitament acredita d’ofici el nivell corresponent de CDD.

⚠️ Només s’hi poden inscriure els docents dels centres que s’hagin inscrit en el projecte d’innovació associat, dins de la línia “Llançadora d’innovació digital”.

Cercador

Modalitats




Eixos








Recurstipuseixosnivellacreditacionsetapesduradatipologies

BullyZero – Formació amb simulador en assetjament

Projecte per afrontar el tractament del bullying, ciberbullying i l'assetjament utilitzant un simulador digital (on es treballaran totes les CDD recollides al MRCDD) que presenta diversos incidents i casos crítics en format audiovisual. L'eina digital permet tractar un mateix cas des de diferents punts de vista, oferint rols diversos per entendre les diferents realitats i perspectives que pot tenir cada participant. En funció de l’actuació que es faci i de la resposta seleccionada, el simulador donarà un resultat o un altre amb les corresponents conseqüències.

Entitat: Iswolk Technology, SL
Etapes: Primària, Secundària

En línia, Híbrida
Comunicació, llenguatges i educació mediàtica, Inclusió digital, ODS, Pensament crític
B1
Acredita nivell de CDD
Primària, Secundària
Projectes de centre

UnimSTEAM. Proposta integradora Universitat-Escoles per al desenvolupament de competències STEAM CDD

La CDD necessita estar connectada amb aspectes pedagògics i de contingut que li aportin significació en les pràctiques educatives. En aquest projecte, s'entén que els àmbits STEAM, i les seves metodologies, poden aportar aquesta significació i tenen un vincle rellevant amb la possibilitat transformadora digital de les pràctiques educatives. Per això, es proposa un projecte d'innovació cap a la creació i dinamització d'espais d'ús digital STEAM a través d'una proposta formativa d'acompanyament universitat-escoles en CDD.

Entitat: Universitat de Lleida
Etapes: Primària

Semipresencial
STEAM
B1
Acredita nivell de CDD
Primària
Projectes de centre

La Llavor sembrant el talent rural

El projecte té com a objectiu impulsar la transformació digital del centre i promocionar el territori com a centre tecnològic amb impacte en el context rural a través de tres accions: impulsar un pla innovador per millorar la competència digital, crear un espai maker al centre i acreditar la competència digital dels docents en el nivell B2. La CDD es desenvoluparà a través de l'eix estratègic de pensament computacional, amb l'objectiu de transformar els centres educatius i promocionar el territori com a centre tecnològic amb impacte en el context rural.

Entitat: Corporació Alimentària Guissona, SA
Etapes: Totes les etapes educatives

En línia, Híbrida, Presencial
Pensament computacional, STEAM
B2
Acredita nivell de CDD
Totes les etapes educatives
Projectes de centre

Digital Rural Open Lab 5G dROLAB’s 5G

Projecte per la transformació de 3 centres en espais de laboratori, interconnectats, d’innovació oberta per treballar projectes participatius i col·laboratius. Es treballaran reptes i projectes interdisciplinaris, tecnològics i digitals en context i diàleg amb el seu entorn perifèric, local i de caràcter rural al voltant de l’internet de les coses amb interactivitat a temps real gràcies a la connectivitat d’alta velocitat 5G. Els laboratoris recolliran, generaran i compartiran en obert coneixement, tècniques, assajos, experiments i vivències.

Entitat: Universitat Rovira Virgili
Etapes: Cicles formatius

Semipresencial
Art i creativitat, Comunicació, llenguatges i educació mediàtica, Inclusió digital, ODS, Pensament computacional, Pensament crític
B1
Acredita nivell de CDD
Cicles formatius
Projectes de centre

Super3 Academy

La SX3 Academy és un projecte d'innovació educativa en la capacitació mediàtica, tecnològica i audiovisual a les escoles del teixit educatiu català. El projecte té dues columnes vertebrals, un vessant de capacitació digital per a docents, a través d'una plataforma d'e-learning, i una segona, d'aplicació a l'aula reconvertint un espai en un laboratori de creació multimèdia. La creació al centre d'un laboratori de creació multimèdia permet treballar i posar en pràctica aquests coneixements amb metodologia maker amb la creació de continguts digitals i audiovisuals.

Entitat: Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals
Etapes: Primària

En línia, Presencial
Comunicació, llenguatges i educació mediàtica, Inclusió digital, Pensament crític, STEAM
B2
Acredita nivell de CDD
Primària
Projectes de centre

STEAM 360°. Introducció de la tecnologia creativa a l’aula de forma realista i transversal en múltiples matèries

El projecte STEAM 360° ofereix una solució completa i integral per a aquelles escoles que vulguin actualitzar-se i incorporar la tecnologia de forma creativa i transversal a les aules. Es proposa un pla personalitzat per a centres d'educació primària que consisteix en 4 fases: fer una anàlisi de la situació actual de cada centre, assessorar i oferir un pla de modernització coherent amb la seva EDC.

Entitat: Technology and Business for Kids, SL
Etapes: Primària

En línia, Híbrida, Presencial
Art i creativitat, ODS, Pensament computacional, Pensament crític, STEAM
B1
Acredita nivell de CDD
Primària
Projectes de centre

TechnoLabs. Modernització de racons de centres d’Educació Infantil per a convertir-los en laboratoris STEAM

Aquest projecte té l'objectiu d'actualitzar els espais de racons i sales polivalents de centres d'Educació Infantil per convertir-los en petits laboratoris STEAM anomenats TechnoLabs amb activitats guiades o autònomes on els infants puguin tenir un primer contacte per explorar i interactuar amb la tecnologia, així com desenvolupar la seva creativitat. També es crearan els continguts pedagògics i materials necessaris per dur a terme totes les activitats, així com guies tècniques de totes les tecnologies per fer-ne un bon ús.

Entitat: Technology and Business for Kids, SL
Etapes: Infantil

En línia, Híbrida, Semipresencial
Art i creativitat, Pensament computacional, Pensament crític, STEAM
B1
Acredita nivell de CDD
Infantil
Projectes de centre

Realitat virtual per a la generació de situacions d’aprenentatge immersives en art i creativitat

Projecte per a l’acompanyament dels centres educatius i del professorat en el disseny, desenvolupament i avaluació de projectes immersius interdisciplinaris que, traient partit de la realitat virtual i de la col·laboració en xarxa, contribueixin al desenvolupament d’una mirada crítica sobre l’espai construït, sensible amb les necessitats de les persones i compromesa amb les aspiracions col·lectives de sostenibilitat i equitat. El model d’innovació vol incidir en la transformació dels centres educatius amb l’impuls de la CDD per a l’adopció de tecnologies immersives en projectes que generin situacions d’aprenentatge significatives.

Entitat: Fundació per la Universitat Oberta de Catalunya
Etapes: Primària, Secundària

Híbrida, Semipresencial
Art i creativitat, Pensament computacional, STEAM
B2
Acredita nivell de CDD
Primària, Secundària
Projectes de centre

Creació de material didàctic amb metodologia maker

Projecte per a mestres de primària i secundària de diferents centres d’un mateix grup escolar, que mitjançant la formació, esdevindran agents de canvi en la transformació digital del seu centre educatiu. L'objectiu és la formació en el nivell B2 de la CDD per fomentar la transferència dels coneixements a altres docents del centre i a l'aula mitjançant la creació de material didàctic i la fabricació d’objectes en 3D, així com la digitalització dels processos d’ensenyament-aprenentatge als centres educatius implicant el màxim d'àrees i professionals possibles.

Entitat: Fundació Educativa Cor de Maria
Etapes: Primària, Secundària

Semipresencial
STEAM
B2
Acredita nivell de CDD
Primària, Secundària
Projectes de centre

Centres d’Alfabetització Digital i Informacional

Centres ADI desenvolupa competències clau per analitzar críticament la informació i determinar-ne la credibilitat a partir de metodologies innovadores utilitzades per la comunitat internacional de fact-checkers i ofereix als docents nous enfocaments pel disseny d’experiències d’aprenentatge col·laboratiu utilitzant les tecnologies digitals. Amb aquest projecte, els docents participants adquireixen eines per assessorar el centre i altres docents en les responsabilitats que comporta l'ús de les tecnologies digitals a l’era de la desinformació contribuint a un procés de conscienciació dins i fora del centre.

Entitat: Associació Verificat
Etapes: Batxillerat, Secundària

Híbrida, Presencial
Comunicació, llenguatges i educació mediàtica, ODS, Pensament crític
B2
Acredita nivell de CDD
Batxillerat, Secundària
Projectes de centre

EDUX Innovació Digital Mataró

El projecte té com a objectiu impulsar la innovació i la millora de les competències digitals en vuit centres educatius de Mataró i així posar la llavor per la creació d'una nova xarxa de cooperació d'innovació digital: EDUX-Innovació digital Mataró. Es proposa un itinerari que inclou sessions de treball conjunta entre els centres participants, sessions d'intervenció a mida en cadascun dels centres i una formació MRCDD en l'etapa de l'experiència de nivell B2. Aquest projecte d'intervenció s'alinea amb el material de les maletes audiovisuals que es facilitaran als centres per poder formar-los en el seu ús seguint el model TPACK.

Entitat: Fundació TecnoCampus Mataró-Maresme
Etapes: Batxillerat, Cicles formatius, Secundària

Presencial, Semipresencial
Comunicació, llenguatges i educació mediàtica, Pensament crític
B2
Acredita nivell de CDD
Batxillerat, Cicles formatius, Secundària
Projectes de centre

ABPxODS desenvolupament de la competència digital a través dels projectes orientats a la sostenibilitat

Projecte que busca promoure el desenvolupament de les competències clau per a la sostenibilitat. Les principals línies d’actuació per a treballar aquesta doble implicació són: la capacitació docent en CDD, ABP i ODS; l’acompanyament en el disseny i implementació de projectes ABPxODS a l’aula i en la transferència al centre, incidint en l’Estratègia Digital i el Projecte Educatiu de Centre; i promovent la creació d’una xarxa de centres ABPxODS i l’aprenentatge entre iguals.

Entitat: Universitat Politècnica de Catalunya
Etapes: Batxillerat, Secundària

En línia, Presencial, Semipresencial
ODS, Pensament crític
B2
Acredita nivell de CDD
Batxillerat, Secundària
Projectes de centre

Passion Project

Aquest projecte es basa en la metodologia Passion-Based Learning (PBL) i s'implementa a l'escola a través de 5 tallers o “Labs” de base tecnològica i maker fomentant la innovació a l'aula. El projecte inclou els set eixos temàtics estratègics, de tal manera que com a mínim tres eixos temàtics s'inclouen en cadascuna de les activitats plantejades. Els alumnes trien, imaginen, planegen, desenvolupen, creen i avaluen projectes propis que parteixen dels seus interessos, hobbies o passions utilitzant les diferents tecnologies i eines digitals disponibles a cada "Lab".

Entitat: LEARN4FUTURE, SL
Etapes: Secundària

En línia, Presencial
Art i creativitat, Comunicació, llenguatges i educació mediàtica, Inclusió digital, ODS, Pensament computacional, Pensament crític, STEAM
B1
Acredita nivell de CDD
Secundària
Projectes de centre

AI Skills Lab. Laboratori d’habilitats en intel·ligència artificial per la transformació digital

El projecte AI Skills Lab té com a objectiu la creació d'un laboratori d'habilitats en intel·ligència artificial que facilitarà als participants estratègies per utilitzar la IA de manera significativa i servirà com a catalitzador d'innovació i canvi en els centres educatius, fomentant la creació de noves solucions basades en la IA per a l'educació i facilitant l’aprenentatge en xarxa i l'impacte en l'entorn. AI Skills Lab incorporarà models d'innovació avançada basats en IA per la transformació digital dels centres com l'aprenentatge adaptatiu, els chatbots educatius o l'analítica de l'aprenentatge.

Entitat: Fundació URV Centre de Formació Permanent
Etapes: Totes les etapes educatives

En línia, Presencial
Art i creativitat, Comunicació, llenguatges i educació mediàtica, Pensament computacional, Pensament crític, STEAM
B2
Acredita nivell de CDD
Totes les etapes educatives
Projectes de centre

Acompanyament en la sistematització i documentació de la pràctica docent innovadora amb tecnologies digitals

Aquest projecte consta de tres fases. En primer lloc, formar el professorat en el nivell B2 del MRCDD, en segon lloc, amb la tutorització d’experts, implementar en el centre, un projecte digital que serveixi com a pràctica educativa de referència per al treball sistemàtic de la CD de l’alumnat i, per últim, dissenyar un procés sistemàtic i documentat amb aquelles accions, consensuades amb el centre educatiu, que permeti recollir evidències del propi procés d’implantació de l’Estratègia Digital de Centre.

Entitat: Fundació URV Centre de Formació Permanent
Etapes: Infantil, Primària

En línia, Presencial, Semipresencial
Inclusió digital, Pensament computacional
B2
Acredita nivell de CDD
Infantil, Primària
Projectes de centre

La creació digital com a eina de transformació educativa

El projecte vol potenciar la transformació educativa implantant la filosofia maker a 16 centres educatius de Viladecans amb propostes que ajudin a crear noves maneres de fer en els processos d’aprenentatge. Es crearan espais lligats a la fabricació digital i a la creació audiovisual impulsant projectes que ajudin a desenvolupar entre l’alumnat experiències creatives en competències que els connecten amb habilitats necessàries per al seu desenvolupament acadèmic i professional. S'idearan els espais de manera cocreada amb un grup impulsor de docents. Es farà formació al grup impulsor per part d’un/a expert/a per tal que els i les docents tinguin eines per a dur a terme els projectes.

Entitat: Fundació Ciutat de Viladecans
Etapes: Primària, Secundària

Híbrida, Presencial
Art i creativitat, ODS, Pensament crític, STEAM
B2
Acredita nivell de CDD
Primària, Secundària
Projectes de centre

Bibliotech

Formació i acompanyament d'equips docents de diferents centres per fer de les seves biblioteques escolars unes palanques de transformació digital, renovació pedagògica i equitat. A través d’una metodologia híbrida, els equips dissenyaran situacions d’aprenentatge a partir de 2 itineraris: “STEAM-MAKER” i “MEDIA-CRÍTIC”. Cada itinerari inclourà una dotació tecnològica, una formació específica dissenyada per donar a resposta al MRCDD i unes accions d’implementació. Com a resultat, els docents participants certificaran el nivell B2 en CDD i es desenvoluparà un model innovador de biblioteca escolar que perviurà més enllà d’aquesta convocatòria, esdevenint un recurs inspirador i empoderador per al conjunt de la comunitat educativa.

Entitat: Fundació Jaume Bofill
Etapes: Infantil, Primària

Híbrida, Presencial
Art i creativitat, Comunicació, llenguatges i educació mediàtica, Inclusió digital, ODS, Pensament computacional, STEAM
B2
Acredita nivell de CDD
Infantil, Primària
Projectes de centre

Innovació metodològica i transformació digital en situacions d’aprenentatge

La proposta té com a objectiu impulsar la innovació metodològica i digital en 15 centres educatius mitjançant un projecte dissenyat pels participants a partir de l'anàlisi del seu propi entorn (ecosistema digital, nivell educatiu, context socioeconòmic…). Els participants rebran formació en CDD incorporant pensament computacional, design thinking i metodologies actives, robòtica educativa, estratègies educatives per fomentar la creativitat, ODS… Es desenvoluparan les competències corresponents al nivell B2, creant evidències que compartiran amb els centres participants en la xarxa d'aprenentatge.

Entitat: EIM Serveis Educatius, SL
Etapes: Infantil, Primària, Secundària

Semipresencial
Art i creativitat, Comunicació, llenguatges i educació mediàtica, Inclusió digital, ODS, Pensament computacional, Pensament crític, STEAM
B2
Acredita nivell de CDD
Infantil, Primària, Secundària
Projectes de centre

Innovació metodològica i transformació digital en situacions d’aprenentatge

La proposta té com a objectiu impulsar la innovació metodològica i digital en 15 centres educatius mitjançant un projecte dissenyat pels participants a partir de l'anàlisi del seu propi entorn (ecosistema digital, nivell educatiu, context socioeconòmic…). Els participants rebran formació incorporant pensament computacional, design thinking i metodologies actives, robòtica educativa, estratègies educatives per fomentar la creativitat, ODS… Es desenvoluparan les competències corresponents al nivell B1, creant evidències que compartiran amb els centres participants en la xarxa d'aprenentatge.

Entitat: EIM Serveis Educatius, SL
Etapes: Infantil, Primària, Secundària

Semipresencial
Art i creativitat, Comunicació, llenguatges i educació mediàtica, Inclusió digital, ODS, Pensament computacional, Pensament crític, STEAM
B1
Acredita nivell de CDD
Infantil, Primària, Secundària
Projectes de centre

Edu Virtual Challenge

Aquest projecte té l’objectiu d’aprendre a crear experiències gamificades a l’aula per resoldre reptes relacionats amb els ODS de manera col·laborativa, utilitzant les tecnologies del metavers per dissenyar-les. Com a entorn virtual d’aprenentatge (EVA) i de difusió de les experiències gamificades, es crearà un espai al CatVers. Aquest esdevindrà un espai referent sobre les competències digitals i de sostenibilitat. El projecte permetrà als docents i als alumnes comprendre i fer servir de manera crítica la realitat virtual aplicada a l’educació.

Entitat: Fundació Vedruna Catalunya Educació
Etapes: Infantil, Secundària

En línia, Presencial
Inclusió digital, ODS, Pensament crític
B2
Acredita nivell de CDD
Infantil, Secundària
Projectes de centre

Projecte d’innovació per donar suport a la transformació de centres educatius

El projecte proposa la transformació digital del centre amb una triple actuació: elaborar un projecte de transformació digital innovador per millora la competència digital, implementar un espai maker permanent al centre i acreditar la competència digital docent en el nivell B2 del marc de referència vigent.

Entitat: Invenio Education for Life, SL
Etapes: Totes les etapes educatives

En línia, Híbrida, Presencial
Pensament computacional
B2
Acredita nivell de CDD
Totes les etapes educatives
Projectes de centre

Projecte d’innovació per donar suport a la transformació de centres educatius. Competència àmbit STEAM

El projecte proposa la transformació digital del centre amb una triple actuació: elaborar un projecte de transformació digital innovador per millorar la competència digital, implementar una aula maker/STEAM permanent al centre i acreditar la competència digital docent en el nivell B1 del marc de referència vigent. Els participants rebran guiatge en la implementació de la transformació de l'aula maker/STEAM en sessions presencials.

Entitat: Invenio Education for Life, SL
Etapes: Infantil, Primària, Secundària

En línia, Híbrida, Presencial
STEAM
B1
Acredita nivell de CDD
Infantil, Primària, Secundària
Projectes de centre

LabTed!

El Laboratori d'Innovació és un espai d'aprenentatge, de codisseny i d'acompanyament on es treballarà des dels models d'innovació oberta, innovació social i processos de comunicació i retroalimentació per afavorir la transferència. Des de la innovació social i oberta, s'aprofitaran estratègicament els recursos externs com la recerca educativa formant pel seu accés per tal d'avançar en els plans estratègics de centre. A més, s'aprofitaran els recursos dels serveis externs com ara els centres makers, biblioteques i altres espais per potenciar-los i enfortir el seu ús a la zona. Els centres podran triar la temàtica formativa que els sigui més adient: robòtica social i gènere, steam, maker i sostenibilitat, o ciutadania digital i educació mediàtica.

Entitat: Universitat de Barcelona
Etapes: Totes les etapes educatives

Semipresencial
Art i creativitat, Comunicació, llenguatges i educació mediàtica, Inclusió digital, ODS, Pensament computacional, Pensament crític, STEAM
B2
Acredita nivell de CDD
Totes les etapes educatives
Projectes de centre

LabTed!

El Laboratori d'Innovació és un espai d'aprenentatge, de codisseny i d'acompanyament on es treballarà des dels models d'innovació oberta, innovació social i processos de comunicació i retroalimentació per afavorir la transferència. Des de la innovació social i oberta, s'aprofitaran estratègicament els recursos externs com la recerca educativa formant pel seu accés per tal d'avançar en els plans estratègics de centre. A més, s'aprofitaran els recursos dels serveis externs com ara els centres makers, biblioteques i altres espais per potenciar-los i enfortir el seu ús a la zona. Els centres podran triar la temàtica formativa que els sigui més adient: robòtica social i gènere, steam, maker i sostenibilitat, o ciutadania digital i educació mediàtica.

Entitat: Universitat de Barcelona
Etapes: Totes les etapes educatives

Semipresencial
Art i creativitat, Comunicació, llenguatges i educació mediàtica, Inclusió digital, ODS, Pensament computacional, Pensament crític, STEAM
B1
Acredita nivell de CDD
Totes les etapes educatives
Projectes de centre

La qualitat de l’aire a les aules

El projecte gira al voltant d’uns dispositius de mesura de la qualitat de l’aire i de les mesures que podem prendre amb ells a diferents espais i aules del centre educatiu. La formació dins aquest projecte està focalitzada en el treball per projectes de forma interdisciplinària potenciant els àmbits STEAM. Per dur a terme el projecte, s'ensenyarà a programar l’estació de mesura i es treballarà el disseny 2D i 3D.

Entitat: Associació Robolot Team
Etapes: Secundària

Híbrida
Pensament computacional, STEAM
B2
Acredita nivell de CDD
Secundària
Projectes de centre

Objectiu la Terra. Com millorar-la des de l’espai a través d’un Space Lab

Certificació B2 acompanyada d’un procés de transformació dels centres escolars i de les metodologies docents del 2º cicle d’educació infantil, educació primària, ESO, batxillerat i cicles formatius a través de la creació d’uns espais anomenats Space Labs. Gràcies al projecte Artemis i l’arribada de la primera dona a la Lluna el 2025, es planteja un curs articulat a través de 5 reptes que transforma la mirada que tenim de la ciència de l'espai. Les metodologies emprades inclouen l’aprenentatge dialògic i pràctic, el constructivisme, l’ABP mediat per tecnologies avançades, la indagació científica, el prototipatge ràpid amb design thinking i certes traces d’estudi de casos.

Entitat: Abacus, SCCL
Etapes: Totes les etapes educatives

En línia, Híbrida, Presencial, Semipresencial
Comunicació, llenguatges i educació mediàtica, ODS, Pensament computacional, Pensament crític, STEAM
B2
Acredita nivell de CDD
Totes les etapes educatives
Projectes de centre

L’aula maker com a regeneradora de vida

L’objectiu principal del projecte és transformar i renaturalitzar els espais físics dels centres escolars per mitigar els efectes del canvi climàtic utilitzant els dispositius digitals. El projecte incideix en els espais físics en tres àmbits de regeneració: verd, incorporació d'espais sostenibles de vegetació i d'ombra automatitzats en el centre i millora de l’aïllament i la ventilació; blau, incorporació de punts d'aigua i ús eficient dels recursos hídrics; i taronja, foment de la inclusió, la coeducació i la diversitat al centre.

Entitat: Misioneras Hijas Sagrada Familia de Nazaret
Etapes: Batxillerat, Infantil, Primària, Secundària

Híbrida
Art i creativitat, Comunicació, llenguatges i educació mediàtica, Inclusió digital, ODS, Pensament computacional, Pensament crític, STEAM
B1
Acredita nivell de CDD
Batxillerat, Infantil, Primària, Secundària
Projectes de centre

Finançat per:

Scroll to Top