Preguntes freqüents

Preguntes més freqüentsRespostaEtiquetes
A qui pertanyen els ordinadors que s’han lliurat als alumnes? Els ordinadors pertanyen al Departament d'Educació. El Departament els cedeix als centres educatius que al mateix temps els cedeix als alumnes. Per tant, quan un/a alumne/a deixa el centre ha de retornar l'ordinador. No es pot fer cap modificació sobre l'equip cedit (canvi de components, substitució de maqueta, etc.). En cas de modificació dels equips, es prendran les mesures oportunes per a corregir cada situació. equips-alumnat Enllaç a la pregunta
Com puc instal·lar una aplicació en un ordinador d’un/a alumne/a amb Windows 10? Els portàtils distribuïts pel Departament porten ja preinstal·lat un conjunt d'aplicacions bàsiques que us permeten navegar per la web, crear i editar documents de text, imatges, vídeo, so, partitures musicals, presentacions, fulls de càlcul... així com l'entorn Linkat complet i utilitats diverses. Amb tot, si l'aplicació que necessiteu no es troba entre les ja preinstal·lades, teniu tres maneres diferents d'afegir programari addicional:
  • Mitjançant l'aplicació "Company portal", disponible al menú d'aplicacions de Windows, l'usuari o usuària pot instal·lar i desinstal·lar els programes que necessiti entre un conjunt d'aplicacions que s'anirà ampliant de manera progressiva. En cas que l'aplicació que busqueu no estigui encara disponible al "Company portal", consulteu el Manual de suport del Portal d’aplicacions corporatiu – Company portal, disponible a l'apartat Documentació
  • La màquina virtual "Linkat" té a l'escriptori l'accés directe a l'aplicació "Programari", que us ofereix un extens catàleg amb milers d'aplicacions de programari lliure de tot tipus. Per instal·lar-les o desinstal·lar-les us demanarà una contrasenya, que sempre és "linkat". Es recomana posar la finestra "Linkat" en mode de pantalla completa per millorar-ne la usabilitat.
  • Hi ha programes que podeu instal·lar directament a la carpeta de l’usuari, sense permisos d’administració. Podeu consultar aquestes a la següent pàgina, amb l’estat Instal·lable o Portable.
  • Les persones responsables de la coordinació digital de cada centre educatiu tenen assignats permisos d'administració a tots els ordinadors amb Windows 10 de docents i alumnes. Per afegir un determinat programari a l'ordinador cal fer clic amb el botó dret del ratolí al fitxer d'instal·lació, seleccionar l'opció "Executa com a administrador/a de l'equip" i, quan el sistema ho demani, introduir les credencials del coordinador o coordinadora digital del centre. Per a més informació vegeu la pregunta freqüent "Com es designen les persones amb rol d'administració dels equips?"
  • Per més informació consulteu el catàleg d'aplicacions.
company portal,windows,aplicacions,equips-alumnat Enllaç a la pregunta
Què he de fer en cas de robatori d’algun equip d’un/a alumne/a?
  • Canviar l'estat de l'ordinador a l'aplicació INDIC, informant que està en estat Desaparegut.
  • Cal fer denúncia del robatori indicant el SACE i/o número de sèrie de l'equip.
  • Cal obrir una incidència de tipus Incidència amb ordinador o elements d'aula CISE a Pautic/Remedy:
    • Adjuntar denuncia a l'apartat de fitxers (zona superior)
    • Problema: triar Robatori o pèrdua
    • Indiqui qui té assignat l’equipament: Assignat a alumne
    • Ompliu la resta de camps demanats
  • Si teniu algun problema d'accés a Pautic/Remedy, la Direcció del centre pot notificar el robatori mitjançant el telèfon 900 100 195 o correu electrònic sau.tic@pautic.gencat.cat.
   
indic,robatori,equips-alumnat Enllaç a la pregunta
Què hem de fer en cas que l’ordinador d’un/a alumne/a pateixi desperfectes físics (pantalla trencada, tecles que deixen de funcionar, etc.)? Cal trucar al SAU del projecte per obtenir la substitució de l'ordinador - 900100195 (1). pantalla trencada,sau,gestió d'equips,equips-alumnat Enllaç a la pregunta
Com es pot restaurar localment la maqueta Windows de l’alumne? En el següent document s'indica el procediment a seguir: https://docs.google.com/presentation/d/19TBZqhHAYiz1RGhVlSZY8vjM3FviZ0X36LefQxtM2pE/edit?usp=sharing windows,equips-alumnat Enllaç a la pregunta
Com utilitzar la màquina virtual Linkat en ordinadors d’alumnes? En el següent document s'indica el procediment a seguir: https://projectes.xtec.cat/edc/wp-content/uploads/usu2268/2020/11/Us_VM_Linkat_W10.pdf linkat,equips-alumnat Enllaç a la pregunta
En cas que un alumne/a sigui baixa del centre, quin procediment cal seguir? Qui és el responsable de recollir l’equip? El coordinador/a digital ha d’accedir a l’INDIC i canviar l’estat de l’equip a Reclamat. Una vegada el centre ha demanat la devolució de l’equip a la família, i l’equip ha sigut retornat, el coordinador/a digital canvia de nou l’estat de l’equip a Disponible. L’equip es custodia en el centre fins a una nova assignació. indic,gestió d'equips,equips-alumnat Enllaç a la pregunta
Si un alumne/a marxa a un altre centre educatiu, conserva l’equip? No. L’alumne ha de retornar l’equip al centre del que marxa. En arribar al nou centre, se li assignarà un nou equip. gestió d'equips,equips-alumnat Enllaç a la pregunta
A final de curs, què s’ha de fer amb els equips i dispositius? Cada centre ha de decidir quin procediment vol seguir. Es recomana que els alumnes que està previst que segueixin al centre el curs vinent, conservin l’equip durant l’estiu. En el cas dels alumnes que no seran al centre el curs vinent (finalització d’estudis o canvi de centre), cal que retornin el dispositiu a final de curs. gestió d'equips,equips-alumnat Enllaç a la pregunta
Cada alumne/a ha de tenir el mateix ordinador durant tota la seva escolarització en el centre? Cada centre ha de decidir quin procediment vol seguir. Es recomana que l’alumne mantingui el mateix ordinador entre cursos. Això afavoreix la cura de l’equip per part de l’alumne i redueix les tasques de neteja i posada a punt dels equips. gestió d'equips,equips-alumnat Enllaç a la pregunta
A qui pertanyen els ordinadors que s’han lliurat als docents? Els ordinadors pertanyen al Departament d'Educació. El Departament els cedeix als centres educatius que al mateix temps els cedeix als docents. Per tant, quan un docent deixa el centre ha de retornar l'ordinador. En cas que un docent estigui de baixa, aquest haurà de cedir l'ús de l'ordinador assignat a la persona que faci la seva substitució i fins a la seva reincorporació. No es pot fer cap modificació sobre l'equip cedit (canvi de components, substitució de maqueta, etc.). En cas de modificació dels equips, es prendran les mesures oportunes per a corregir cada situació. docents,equips-docents Enllaç a la pregunta
Com puc instal·lar una aplicació en un ordinador d’un docent? Els portàtils distribuïts pel Departament porten ja preinstal·lat un conjunt d'aplicacions bàsiques que us permeten navegar per la web, crear i editar documents de text, imatges, vídeo, so, partitures musicals, presentacions, fulls de càlcul... així com l'entorn Linkat complet i utilitats diverses. Amb tot, si l'aplicació que necessiteu no es troba entre les ja preinstal·lades, teniu tres maneres diferents d'afegir programari addicional:
  • Mitjançant l'aplicació "Company portal", disponible al menú d'aplicacions de Windows, l'usuari o usuària pot instal·lar i desinstal·lar els programes que necessiti entre un conjunt d'aplicacions que s'anirà ampliant de manera progressiva. En cas que l'aplicació que busqueu no estigui encara disponible al "Company portal", consulteu el Manual de suport del Portal d’aplicacions corporatiu – Company portal, disponible a l'apartat Documentació
  • La màquina virtual "Linkat" té a l'escriptori l'accés directe a l'aplicació "Programari", que us ofereix un extens catàleg amb milers d'aplicacions de programari lliure de tot tipus. Per instal·lar-les o desinstal·lar-les us demanarà una contrasenya, que sempre és "linkat". Es recomana posar la finestra "Linkat" en mode de pantalla completa per millorar-ne la usabilitat.
  • És possible instal·lar la plataforma PortableApps.com en local als ordinadors. Aquesta plataforma permet descarregar moltes aplicacions portables que es poden utilitzar sense necessitat d'instal·lar-les al dispositiu. A més, la plataforma avisa de les actualitzacions i permet gestionar-les de manera senzilla.
  • Les persones responsables de la coordinació digital de cada centre educatiu tenen assignats permisos d'administració a tots els ordinadors amb Windows 10 de docents i alumnes. Per afegir un determinat programari a l'ordinador cal fer clic amb el botó dret del ratolí al fitxer d'instal·lació, seleccionar l'opció "Executa com a administrador/a de l'equip" i, quan el sistema ho demani, introduir les credencials del coordinador o coordinadora digital del centre. Per a més informació vegeu la pregunta freqüent "Com es designen les persones amb rol d'administració dels equips?"
equips-docents,company portal,windows Enllaç a la pregunta
Què he de fer en cas de robatori d’algun equip d’un docent?
  • Canviar l'estat de l'ordinador a l'aplicació INDIC, informant que està en estat Desaparegut.
  • Cal fer denúncia del robatori indicant el SACE i/o número de sèrie de l'equip.
  • Cal obrir una incidència de tipus Incidència amb ordinador o elements d'aula CISE a Pautic/Remedy:
    • Adjuntar denuncia a l'apartat de fitxers (zona superior)
    • Problema: triar Robatori o pèrdua
    • Indiqui qui té assignat l’equipament: Assignat a docent o ús del centre educatiu
    • Ompliu la resta de camps demanats
  • Si teniu algun problema d'accés a Pautic/Remedy, la Direcció del centre pot notificar el robatori mitjançant el telèfon 900 100 195 (SAU) o enviar un correu a sau.tic@pautic.gencat.cat
equips-docents,gestió d'equips Enllaç a la pregunta
Què hem de fer en cas que l’ordinador d’un docent pateixi desperfectes físics (pantalla trencada, tecles que deixen de funcionar, etc.)? Cal trucar al SAU del professorat - 900828282 (4) o bé notificar-ho a sau.tic@pautic.gencat.cat gestió d'equips,equips-docents Enllaç a la pregunta
Com es designen les persones amb rol d’administració dels equips amb Windows 10? L'aplicació GUAC permet a les direccions dels centres educatius assignar el rol "ACCÉS_INTUNE_TOTAL" al docent o docents que hagin de tenir permisos d'administració dels equips. Normalment aquest rol s'assigna només al coordinador/a digital del centre. intune,guac,windows,equips-docents Enllaç a la pregunta
Com utilitzar la màquina virtual Linkat en ordinadors dels docents? En el següent document s'indica el procediment a seguir: https://projectes.xtec.cat/edc/wp-content/uploads/usu2268/2020/11/Us_VM_Linkat_W10.pdf equips-docents,linkat,gestió d'equips Enllaç a la pregunta
Com puc configurar una IP estàtica en un centre que no tingui DHCP? En el següent document s'indica el procediment a seguir: https://docs.google.com/presentation/d/1kpkb-5TnLr79tkkaUobJXzI-WLe8s_5Hp5dLqscCM2A/edit?usp=sharingy equips-docents,dhcp,xarxa Enllaç a la pregunta
A qui pertanyen els dispositius MiFi que s’han lliurat als alumnes?
Els dispositius MiFi pertanyen al Departament d'Educació. El Departament els cedeix als centres educatius que al mateix temps els cedeix als alumnes. Per tant, quan un/a alumne/a deixa el centre ha de retornar el dispositiu.
mifi,equips-alumnat Enllaç a la pregunta
Per què no es pot accedir a determinades pàgines amb els dispositius MiFi?
Per assegurar la protecció dels alumnes, la connexió a Internet a través dels dispositius MiFi que ha repartit el Departament es fa passant per un filtratge. D'aquesta manera es bloqueja l'accés a pàgines amb material no adequat.
mifi,equips-alumnat Enllaç a la pregunta
Com es pot reassignar una MiFI d’un/a alumne/a que ja no la necessita a un altre que sí li fa falta del mateix centre?
Els equips es poden reassignar dins del mateix centre, seguint les indicacions del manual d'INDIC, apartat Canvi d'assignació d’un equip.
indic,mifi,equips-alumnat Enllaç a la pregunta
Què he de fer en cas de robatori d’algun dispositiu MiFi lliurat a un/a alumne/a?
La direcció del centre ha de posar-se en contacte amb el SAU mitjançant el telèfon 900 100 195 i els operadors els demanaran informació per, en primera instància, blocar el dispositiu (en cas que sigui possible) i, a continuació, com procedir per compartir la denúncia. A INDIC, cal posar el dispositiu MiFi com a Desaparegut.
gestió d'equips,indic,sau,mifi Enllaç a la pregunta
En cas que un alumne/a sigui baixa del centre, quin procediment cal seguir? Qui és el responsable de recollir el dispositiu MiFi?

El coordinador/a digital ha d’accedir a l’INDIC i canviar l’estat de l’equip a Reclamat. Una vegada el centre ha demanat la devolució de l’equip a la família, i l’equip ha sigut retornat, el coordinador/a digital canvia de nou l’estat de l’equip a Disponible. L’equip es custodia en el centre fins a una nova assignació.

mifi,gestió d'equips Enllaç a la pregunta
Si un alumne/a marxa a un altre centre educatiu, conserva el dispositiu?

No. L’alumne ha de retornar l’equip al centre del que marxa. En arribar al nou centre, se li assignarà un nou dispositiu.

mifi,gestió d'equips Enllaç a la pregunta
Quines són les restriccions horàries de la connexió a Internet de la MiFi?
La connexió a Internet està disponible de 7:00 a 23:00 cada dia, inclosos els festius.
mifi,equips-alumnat Enllaç a la pregunta
Cada alumne/a ha de tenir la mateixa MiFi durant tota la seva escolarització en el centre?
Sí, llevat que hagi de retornar-la perquè ja disposi de connectivitat WiFi a casa seva.
mifi,equips-alumnat Enllaç a la pregunta
A final de curs, què s’ha de fer amb les MiFis?

Cada centre ha de decidir quin procediment vol seguir. Es recomana que els alumnes que està previst que segueixin al centre el curs vinent, conservin la MiFi durant l’estiu. En el cas dels alumnes que no seran al centre el curs vinent (finalització d’estudis o canvi de centre), cal que la retornin a final de curs.

mifi,gestió d'equips,equips-alumnat,4567 Enllaç a la pregunta
Un alumne no surt a INDIC, què faig? Assegura’t que l’alumne ja està matriculat al teu centre, per fer-ho mireu Esfer@ a veure si ja està matriculat i assignat a un grup. Reviseu també que l'alumne aparegui al portal IDI. Si està matriculat i assignat a un grup i al cap de 24 / 48h no surta INDIC obriu incidència a SAU. indic,alumnat Enllaç a la pregunta
Un docent no surt a INDIC, què faig? Abans de res, has d’assegurar-te que té el contracte gravat. Amb direcció consulteu el GUAC per comprovar si surt. - Si encara no surt a GUAC la recomanació és que des de direcció contactin amb la unitat de personal docent del vostre servei territorial. - Si ja surt, hauria d’aparèixer en 24/48h, si no ho fa, obriu incidència a SAU. indic,docents Enllaç a la pregunta
Puc assignar equipaments a docents que consten com a “no assignables”? D’entrada surten com a no assignables perquè ocupen una plaça que no reuneix els requeriments per tenir equip. Així i tot, si hi ha hagut docents que han renunciat a l'equip i, per tant, el centre disposa d'equips disponibles es pot assignar un equip a una persona que està en estat “no assignable”. Recorda, en cap cas es pot assignar un equip docent a un alumne o a l’inrevés. gestió d'equips,equips-docents,docents Enllaç a la pregunta
Tinc més dotació de plantilla, com puc demanar nous equips? Si es compleix que s’ha incrementat la plantilla, a partir d’octubre arribaran, sense que hàgiu de demanar-ho, els ordinadors dels docents que falten. Recordeu que:
  • El nombre d’equipaments es lliga amb el nombre de dotacions (no el nombre de persones). Si una plaça l’ocupen dues persones perquè hi ha reducció de jornada, només hi ha assignat un ordinador que ha de ser, preferentment, pel titular de la plaça (en cas que renunciï es pot assignar a la persona que li cobreix la reducció).
gestió d'equips,equips-docents,docents Enllaç a la pregunta
Tinc més alumnes, com puc demanar nous equips? Abans de demanar nous equips, és necessari que tots els equips d'alumnes disponibles estiguin assignats.
  • Si necessiteu demanar un equip per un alumne, cerqueu a l'alumne a INDIC i feu clic al detall per veure la informació completa de l'alumne. Dins de la pestanya Equips, feu clic al botó "+" i seguiu el procés.
indic Enllaç a la pregunta
Els reforços COVID tenen dret a un portàtil del PEDC? Sí, s'assignaran automàticament i es començaran a repartir partir de la segona quinzena d'octubre. equips-docents,covid Enllaç a la pregunta
Què és INDIC? INDIC és el sistema d'inventari dels equips desplegats en el Pla d'educació digital de Catalunya (PEDC). indic Enllaç a la pregunta
Quines tasques prèvies ha de fer el centre abans de l’arribada dels ordinadors docents?
  • Informar els i les docents de l’inici del lliurament.
  • Preparar un espai per a l’emmagatzematge dels equipaments i per al treball dels tècnics i/o tècniques mentre estiguin al centre. En aquest espai, cal disposar de les mesures establertes en el protocol COVID-19 del centre.
  • Designar un o una responsable pel seguiment del repartiment i atenció als i a les tècniques.
  • Demanar als i les docents que comprovin el seu usuari i contrasenya XTEC i el seu usuari i contrasenya ATRI/GICAR, i haurà d’estar validat segons les indicacions del següent enllaç https://projectes.xtec.cat/edc/docents/
  • S'aconsella que tots els docents comprovin la validesa d'aquestes credencials accedint des de qualsevol ordinador o dispositiu mòbil a: https://myaccount.microsoft.com amb el seu identificador (usuari XTEC seguit de "@edu.gencat.cat") i la contrasenya d'ATRI/GICAR.
  • Preparar l’horari de distribució dels ordinadors dels i les docents en funció dels seus horaris. Sempre que sigui possible s’intentarà no interferir en les activitats lectives del professorat.
equips-docents,gestió d'equips,gicar,xtec Enllaç a la pregunta
Què cal fer si un alumne/a no retorna l’equip al centre?
  • Canviar l'estat de l'ordinador a l'aplicació INDIC, informant que està en estat Reclamat.
  • Demanar a l'alumne i/o la família que retorni l'equip. El nombre de comunicacions sense resposta (o sense resposta satisfactòria) queda a criteri del centre.
  • Com a darrera reclamació, enviar Burofax reclamant l'equip.
  • Si la família no retorna l'equip, canviar l'estat de l'ordinador a l'aplicació INDIC, informant que està en estat Desaparegut.
  • Fer denúncia del robatori indicant el SACE i/o número de sèrie de l'equip.
  • Obrir una incidència de tipus Incidència amb ordinador o elements d'aula CISE a Pautic/Remedy:
    • Adjuntar denuncia a l'apartat de fitxers (zona superior)
    • Problema: triar Robatori o pèrdua
    • Indiqui qui té assignat l’equipament: Assignat a alumne
    • Ompliu la resta de camps demanats
  • Si teniu algun problema d'accés a Pautic/Remedy, la Direcció del centre pot notificar el robatori mitjançant el telèfon 900 100 195 o correu electrònic sau.tic@pautic.gencat.cat
   
alumnat,equips-alumnat,robatori Enllaç a la pregunta
Quins professionals dels centres educatius tenen dret a equip? Tenen dret a un equip del PEDC tots els professionals que:
  1. Ocupen una plaça amb una dedicació superior a 1/3. L'equip és per plaça, no per docent. Si un docent ocupa dues places d'1/3 no té dret a equip.
  2. Formen part d'un dels següents col·lectius:
  • Docents de centres públics
  • TEI: Tècnic/a especialista en educació infantil
  • EEE: Educador/a d'educació especial en centres públics
  • INS: Integrador/a social
  • PAE: Personal d’Atenció Educativa
  • INS: Integrador/a social

 
docents,equips-docents Enllaç a la pregunta