Com puc instal·lar una aplicació en un ordinador d’un/a alumne/a amb Windows 10?

Els portàtils distribuïts pel Departament porten ja preinstal·lat un conjunt d’aplicacions bàsiques que us permeten navegar per la web, crear i editar documents de text, imatges, vídeo, so, partitures musicals, presentacions, fulls de càlcul… així com l’entorn Linkat complet i utilitats diverses. Amb tot, si l’aplicació que necessiteu no es troba entre les ja preinstal·lades, teniu tres maneres diferents d’afegir programari addicional:

• Mitjançant l’aplicació “Company portal“, disponible al menú d’aplicacions de Windows, l’usuari o usuària pot instal·lar i desinstal·lar els programes que necessiti entre un conjunt d’aplicacions que s’anirà ampliant de manera progressiva. En cas que l’aplicació que busqueu no estigui encara disponible al “Company portal”, consulteu el Manual de suport del Portal d’aplicacions corporatiu – Company portal, disponible a l’apartat Documentació
  • La màquina virtual “Linkat” té a l’escriptori l’accés directe a l’aplicació “Programari”, que us ofereix un extens catàleg amb milers d’aplicacions de programari lliure de tot tipus. Per instal·lar-les o desinstal·lar-les us demanarà una contrasenya, que sempre és “linkat”. Es recomana posar la finestra “Linkat” en mode de pantalla completa per millorar-ne la usabilitat.
  • Hi ha programes que podeu instal·lar directament a la carpeta de l’usuari, sense permisos d’administració. Podeu consultar aquestes a la següent pàgina, amb l’estat Instal·lable o Portable.
  • Les persones responsables de la coordinació digital de cada centre educatiu tenen assignats permisos d’administració a tots els ordinadors amb Windows 10 de docents i alumnes. Per afegir un determinat programari a l’ordinador cal fer clic amb el botó dret del ratolí al fitxer d’instal·lació, seleccionar l’opció “Executa com a administrador/a de l’equip” i, quan el sistema ho demani, introduir les credencials del coordinador o coordinadora digital del centre. Per a més informació vegeu la pregunta freqüent “Com es designen les persones amb rol d’administració dels equips?”
  • Per més informació consulteu el catàleg d’aplicacions.
  • Etiquetes: aplicacions, company portal, equips-alumnat, windows
  • Actualitzat: 26/09/2021

Aquesta pregunta forma part d’un conjunt de Preguntes més freqüents