2a SESSIÓ MEDUTARRACO MEDIEVAL

El passat dilluns 22 de gener va tenir lloc la segona sessió de formació del Grup de Treball de MEDUTARRACO MEDIEVAL. Un entusiasta grup de docents van participar activament davant de les propostes concretes, dels recursos i materials compartits a Odissea de la mà d’alguns membres de l’equip mEduTarraco  com Jordi Gavaldà , Esther Lozano o Anna Piñero.

Hem contextualitzat i promogut les activitats prèvies per a l’alumnat de cada centre que haurà de crear els continguts del nou escenari, el de mEduTarraco Medieval. S’han distribuït 30 punts d’interès d’acord amb les demandes del professorat :

1. Muralles romanes, amb recreixement medieval i modificacions. Torre de Tintoré. Portal del Roser. Portal de Sant Antoni. Portal del Carro
  2. Carrer Major. Portal de na Olivera (desaparegut). Torre d’Arandes i Morenes (Mur Vell)
  3. Muralleta, relació amb el circ romà (voltes de sant Hermenegild), Torre de les Monges
  4. Catedral (exterior, interior, claustre i Museu Diocesà)
  5. Església de Santa Tecla la Vella (al jardí de la catedral)
  6. Església de Sant Pau (al Seminari)
  7. Església de Sant Llorenç
  8. Església de Sant Miquel
  9. Església de Santa Maria del Miracle (dins l’amfiteatre romà)
  10. Castell del Paborde
  11. Palau de la cambreria (Casa Balcells)
  12. Ca l’Ardiaca o rectoria
  13. Plaça de les Cols, grasses de la catedral, pla de la Seu
  14. Porxos del carrer Merceria
  15. Antic hospital de Santa Tecla (Seu del Consell Comarcal del Tarragonès)
  16. Casa dels Concilis (Museu Bíblic)
  17. 1r Antic Ajuntament, casa del Consolat (al costat del Pla de la Seu)
  18. 2n Antic Ajuntament (carrer Major)
  19. Plaça del Pallol, volta i arc, convent de Sant Domènech, Beateri i Antiga Audiència
  20. Palau de l’Arquebisbe: Castell del Patriarca
  21. Residències medievals (carrer de les Coques, carrer Ferrers i Enrajolat, Plaça d’en Ripoll, carrer de l’Abat, carrer Comte, carrer Cuirateries…)
  22. Plaça de Dames i Vells (restes medievals)
  23. Plaça del Rei. Palau d’August o Pretori. Villa vetera comitissa
  24. Call jueu (Ca la Garsa). Plaça dels Àngels
  25. Plaça del corral. Antic circ romà, després zona de conreu i pou (plaça de la Font)
  26. Palau del Governador (avui Generalitat)
  27. Cantó d’en Barberà (forn d’Albanell)
  28. Casa de Poblet, carrer Granada. Casa de Santes Creus, carrer Granada
  29. Església de Natzaret
  30. Col·legi d’Arquitectes

En el projecte participen docents de diferents especialitats per promoure ABP en el seu centre a partir de la proposta que des de mEduTarraco els oferim. Treballem transversalment la competència digital entre totes les àrees que afavoriran l’elaboració de la Situació d’Aprenentatge que més bé s’ajusti a les necessitats i realitat de cada centre.

La història medieval tan important de Tarragona, esdevé el fil narratiu sobre el qual l’alumnat crearà el contingut textual i visual que afavorirà un descobriment i aprofundiment entre iguals, en el coneixement de Tarragona. Alumnat d’ensenyament obligatori de  l’Institut Jaume I, Col.legi Lestonnac, Institut Martí i Franquès, Santa Teresa, IE l’Arrabassada, Ins Collblanc, IE Àngel de Tobies, Ins Torreforta, La Salle Tarragona, IE MdD del Portal, Ins Roda de Berà i Esc La Floresta tindran tot el protagonisme desenvolupant ODS4, pensament crític, en un treball col.laboratiu on la inclusió donarà forma als continguts que crearan sobre els punts d’interès.

En aquest gran projecte comptem i agraïm la col.laboració d’entitats tan importants  com el Museu d’Història de Tarragona i del Templa, Institucions que ens ajudaran en la validació dels punts creats per l’alumnat i que facilitaran l’accés gratuït als espais i monuments patrimonials de Tarragona que ens permetran entendre millor el nostre ric passat medieval. A més comptem amb l’ajut de l’IMET i del GSMA a través del seu vessant educatiu MHM app . Continuem amb el suport tècnic d’Itinerarium  i col.laboració del Departament d’Educació mitjançant els Serveis Territorials de Tarragona i de la URV.

Il.lusionats ja estem treballant perquè la tercera sessió del 19 de febrer sigui també molt profitosa gaudint i aprenent plegats.