ALUMNAT INTERNACIONAL PARTICIPA A #mEduTarraco22

A 106 quilòmetres de Tarragona ,va sortir aquest matí un bus ple amb 60 alumnes de diferents països i 15 professors .Una important representació de l‘Institut Escola MdD del Portal de Batea ens visitava! En arribar a la ciutat van portar el color als carrers de Tarragona amb la seva alegria i ganes de descobrir la ciutat a través de #mEduTarraco22.

El grup estava format per nois i noies que participen en un Projecte Erasmus. Els participants no només eren de Catalunya sinó també de Portugal, de Rumania i de Grècia. L’alumnat de Portugal provenia de la ciutat de Guimaraes , el de Rumania de la ciutat de Roman , i els de Grècia eren d’Atenes. Com a curiositat, assenyalar que virtualment hi havia uns socis de Londres, Regne Unit.

Aquest projecte Erasmus anomenat “Construïm l’escola inclusiva del futur” , va iniciar-se al 2019 i també l’alumnat de l’I.E MdD del Portal des de Batea van a visitar aquestes ciutats: Guimaraes, Roman, Atenes i Londres. Dins d’aquest projecte fan activitats conjuntes , treballen dins d’eTwinning  jocs, activitats lingüístiques i col.laboratives.

Han triat l’itinerari número 1 i han trigat en realitzar-lo unes dues hores ” perquè el nostre  Erasmus és un projecte sobre la inclusió i alguns alumnes anaven en cadires de rodes” segons ens explicava una de les seves professores, na Teresa Melich Borràs. Es tracta d’un projecte en què participen alumnes de Centres d’Educació Especial amb algun tipus de discapacitats físiques o psíquiques que col.laboraven en grups mixtos amb l’alumnat de l’IE MdD del Portal.

“Ho han trobat molt divertit – assenyala Teresa – perquè segons comentaven, han pogut anar en equips pel seu compte contestant preguntes de pensar, preguntar, buscar, gloguejar, buscar…” El poder anar cada grup al seu ritme ha estat l’èxit de la seva experiència juntament amb la competició que implicava la resolució dels diferents reptes que se’ls presentava. Van optar per utilitzar un mòbil per grup distribuint-se rols per facilitar el desenvolupament de mEduTarraco i poder treballar col.laborativament en la resolució de les preguntes que es geolocalitzaven en cada punt.

El professorat ha disfrutat també per l’organització i itinerari dels punts que tal i com ens descriuen, és fàcil de realitzar i “és com un  challenge” per a l’alumnat.

Com anècdota ens indiquen que fins i tot l’alumnat ha pogut comprar souvenirs per les botigues de Tarragona!

Sens dubte una experiència que compartiran i se’n portaran als seus països gràcies a l’alumnat de l’Institut Escola MdD del Portal i el seu professorat que els han donat l’ocasió de conèixer Tarragona buscant una activitat com mEduTarraco que es caracteritza per ser un projecte multidisciplinar ,solidari, inclusiu de georeferenciació a través del dispositiu mòbil.

Gràcies per la vostra visita Institut Escola MdD del Portal i enhorabona a alumnat i professorat per participar i aprendre jugant amb mEduTarraco22!