Competències transversals

El currículum de l’educació bàsica inclou les competències clau que són l’adaptació de les establertes a la Recomanació del Consell de la Unió Europea de 22 de maig de 2018, relativa a les competències clau per a l’aprenentatge permanent.
D’aquestes, quatre són les competències transversals que es treballen des de totes les àrees, matèries, àmbits i projectes. A les sessions d’avaluació finals de segon, quart i sisè d’educació primària i de segon i quart d’educació secundària obligatòria, l’equip docent ha d’avaluar de forma col·legiada el grau d’assoliment d’aquestes competències:

  1. Competència ciutadana
  2. Competència emprenedora
  3. Competència personal, social i d’aprendre a aprendre
  4. Competència digital

Competència Ciutadana (CC)

La competència ciutadana implica actuar com a ciutadans responsables i participar activament en la vida social i cívica.

Competència Digital (CD)

La competència digital implica un ús segur, saludable i responsable de les tecnologies digitals per al desenvolupament personal, educatiu i laboral, així com per a l’oci i la participació social.

Competència emprenedora (CE)

La competència emprenedora implica un enfocament vital orientat a actuar sobre oportunitats i idees, utilitzant coneixements específics per generar valor per als altres.

Competència personal, social i d’aprendre a aprendre (CPSAA)

La competència personal, social i d’aprendre a aprendre implica autoconeixement, creixement personal, gestió del temps i la informació, col·laboració constructiva, resiliència i aprenentatge continu.

Scroll to Top