Programa araArt

La finalitat del programa araArt és fomentar i posar en valor projectes artístics que es portin a terme en el si d’un centre d’educació infantil, primària o secundària, en col·laboració amb un agent artístic extern (escoles de música o dansa autoritzades pel Departament d’Educació, o els conservatoris i centres professionals de música i de dansa, o les escoles d’arts plàstiques i disseny, un equipament cultural, o institucions, entitats i associacions artístiques), per promoure l’equitat i la qualitat del sistema educatiu reflectida en la millora de les capacitats i competències de l’alumnat participant.
Els destinataris del programa “araArt” són els centres educatius que imparteixen ensenyaments d’educació infantil, primària i secundària del Servei d’Educació de Catalunya.

Un Projecte en tres fases

1a fase

Primera fase o fase de diagnòstic, disseny i elaboració del projecte: treball amb el centre col·laborador o agent artístic extern, formació inicial, determinació de l’equip impulsor del projecte.

2a fase

Segona fase o fase d’implementació: aplicació plena i desenvolupament del projecte, formació permanent treball en xarxa amb altres centres “araArt”, avaluació de segu​iment del projecte.

3a fase

Tercera fase o fase de consolidació, avaluació final i transferència: formació, accions de retorn a l’entorn, avaluació i memòria final, continuació del treball en xarxa. A la finalització del projecte caldrà entregar una memòria final segons model facilitat al portal de centres.