Model de programació
Usem el terme situació d’aprenentatge per referir-nos a aquelles experiències que, independentment de la forma en què es presenten, parteixen d’un context i plantegen un repte a la persona que aprèn.
El fet que l’aprenentatge es fonamenti en la resolució d’un
repte o d’una problemàtica real provoca que l’aprenent hagi de dur a terme amb eficàcia una acció o un seguit d’accions que impliquen una o més capacitats per a les quals són imprescindibles els sabers d’un o més camps de coneixement; per això diem que les situacions d’aprenentatge s’orienten a l’assoliment de competències.
Model de programació
Model
Aques model inclou tots els apartats necessaris per l’elaboració d’una situació d’aprenentatge.
Document de suport
En aquest document trobareu indicacions complementaries per poder construir la graella del model de programació.
Model per a l’elaboració del pla de suport individualitzat
El pla de suport individualitzat és el document que recull les valoracions i la presa de decisions dels equips docents, amb la participació de la família i de l’alumne o alumna, sobre la planificació de mesures, actuacions i suports per donar resposta a situacions singulars de determinats alumnes en tots els contextos en què es desenvolupa el projecte educatiu. Per elaborar el pla de suport individualitzat cal partir sempre de la programació didàctica.
El model del pla del suport individualitzat, s’ha actualitzat incorporant les novetats del nou currículum, per l’alumnat de l’educació infantil.
Orientacions i exemples
Document d’orientacions
En aquest document es donen orientacions relatives a les situacions d’aprenentatge.