Model de programació
Usem el terme situació d’aprenentatge per referir-nos a aquelles experiències que, independentment de la forma en què es presenten, parteixen d’un context i plantegen un repte a la persona que aprèn.
El fet que l’aprenentatge es fonamenti en la resolució d’un
repte o d’una problemàtica real provoca que l’aprenent hagi de dur a terme amb eficàcia una acció o un seguit d’accions que impliquen una o més capacitats per a les quals són imprescindibles els sabers d’un o més camps de coneixement; per això diem que les situacions d’aprenentatge s’orienten a l’assoliment de competències.
Model de programació
Model
Aquest model inclou tots els apartats necessaris per a l’elaboració d’una situació d’aprenentatge.
Document de suport
En aquest document trobareu indicacions complementàries per poder construir la graella del model de programació.
Orientacions i exemples
Document d’orientacions
En aquest document es donen orientacions sobre com elaborar una situació d’aprenentatge.
Exemples de primària
Exemples de secundària
- Biologia i Geologia: Fumes?
- Ciències Socials: Ens trobem a les portes d’un canvi d’era? Com ens podríem organitzar en un futur proper?
- Educació Plàstica, Visual i Audiovisual: Què volem dir el 25 de novembre?
- Llengua Castellana i Literatura. Con flow. Un acercamiento a la poesía a través del rap
- Llengua Catalana i Literatura. Escriu la teva cançó de Nadal
- Llengua Estrangera (Anglès): A Christmas Carol Exhibition
- Matemàtiques: La correspondència entre Pascal i Fermat i el problema dels punts (1654)
- Música: Autoretrat sonor
Matèries Optatives
- Cultura Clàssica: El pòdium de les divinitats
- Formació i Orientació Personal i Professional: Identifiquem perfils professionals de l’hospital de referència.
- Llatí: Llengua i Cultura: Digue’m on vius i et diré qui ets